سر داور جدول A هجدهمین دوره مسابقات شطرنج بین المللی جام کاسین روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ، دو داور از کشور جمهوری آذربایجان حضور یافته تا به همراه سایر داوران ایرانی قضاوت این رقابتها را بر عهده داشته باشند.

حمیدرضا جدیدی ادامه داد: تمامی داوران حاضر در مسابقات شطرنج بین المللی جام کاسپین دارای درجه ملی و بین المللی هستند که از برترین داوران ایرانی در این دوره از رقابت های بین المللی استفاده شده است.

وی افزود: همچنین داوران زبده و باتجربه ای در جدول A حضور دارند که این جدول شامل اساتید و شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ است و همچنین در دو جدول دیگر نیز خوشبختانه داوران بسیار زبده ای حضور یافته اند.

وی بیان کرد: با توجه به حضور شطرنجبازان زبده ایرانی و خارجی در این رقابتها، سطح کیفی این مسابقات نیز بسیار بالا است که در این راستا نیز باید داوران زبده ای این رقابتها را قضاوت کنند که با توجه به این امر، داوران بسیار خوبی در این دوره حضور دارند.

سرداور جدول A هجدهمین دوره مسابقات شطرنج بین المللی جام کاسپین خاطرنشان کرد: تاکنون نیز این رقابتها در آرامش کامل برگزار شده و هیچگونه اعتراضی نسبت به قضاوت این دوره انجام نشده و امیدواریم که در نهایت نیز شاهد قصاوت خوب داوران باشیم.

جدیدی تصریح کرد: به هرحال تمام سعی و تلاش مسئولان برگزاری این رقابتها، انجام مسابقات در سطح کیفی بالا است که علاوه بر بالا بودن سطح فنی، حضور بیش از ۹۰۰ شطرنجباز باعث شده تا رکورد جدیدی در این مسابقات ثبت شود و امیدواریم که قضاوت بی نقص داوران نیز یکی از نکات برجسته این دوره از رقابت های بین المللی شطرنج جام کاسپین در رشت  باشد.

هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین از غروب جمعه با حضور ۹۰۴ شطرنجباز از ایران و کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکمنستان، ترکیه و عراق در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت در سه جدول آغاز شده که جدول گروه اول شامل شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ و اساتید است، در جدول گروه دوم نیز شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۱۸۰۰ حضور یافته و در جدول گروه سوم نیز شطرنجباران زیر ۱۴ سال شرکت دارند.

رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) به مدت ۶ روز در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت ادامه می یابد که در نهایت به نفرات برتر جداول مختلف، ۶۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء می شود.

 تا پایان دور ششم این رقابت ها و در جدول گروه A، گئورگ هاروتجیان استاد بزرگ شطرنج ارمنستان با ۶ امتیاز در صدر قرار دارد،  میسراتدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان با پنج و نیم امتیاز دوم  است،  سیدمحراب خوشکلام، مسعود مصدق پور،  محمد خادمی و بردیا دانشور از ایران، سیرانوش گوکاسیان و لئون بابوجیان از ارمنستان، ووگار رسولف و آذر میرزایوف از جمهوری آذربایجان با کسب پنج امتیاز در تعقیب صدرنشینان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.