کیومرث بیات روز دوشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار داشت: با توجه به حضور شطرنجبازان خارجی که از جایگاه مناسبی در رتبه بندی فدراسیون جهانی برخوردارند، رقابت شطرنجبازان ایرانی با این اساتید باعث می شود تا امتیاز شطرنجبازان ما در رتبه بندی جهانی نیز بالا برود.

وی افزود: این امر یکی از مزیت های بزرگ میزبانی رقابت های بین المللی است چون باعث ارتقای جایگاه شطرنجبازان ایرانی در رتبه بندی جهانی می شود و علاوه بر آن، شطرنجبازان ما با چهره های معروف شطرنج جهان نیز مبارزه و رو در رو می شوند.

وی ادامه داد: البته ما نیز در رشته شطرنج و در سطح جهان از اعتبار و جایگاه بسیار مناسبی برخوردار هستیم و شطرنجبازان بسیار خوبی در ایران حضور دارند که جایگاه مناسبی نیز در فدراسیون جهانی دارند اما سایر شطرنجبازان با حضور در چنین رقابت های بین المللی ، می توانند جایگاه خود را ارتقاء دهند.

رئیس هیات شطرنج گیلان به حضور بیش از ۹۰۰ شطرنجباز در هجدهمین دوره جام کاسپین و ثبت رکورد جدید در این مسابقات نیز اشاره و بیان کرد: خوشبختانه استقبال از این دوره از مسابقات نیز بسیار چشمگیر بوده و رکورد جدیدی از نظر حضور شطرنجبازان ثبت شد.

بیات خاطرنشان کرد: تاکنون بییشترین  حضور شطرنجبازان در رقابت های جام کاسپین به حدود ۸۵۰  شطرنجباز می رسد اما در این دوره ۹۰۴ شطرنجباز حضور یافته اند تا رکورد جدیدی نیز در تعداد شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات ثبت شود.

وی اضافه کرد: البته تعداد افرادی که در این دوره از رقابتها حضور یافته و ما میزبان آنان هستیم بیش از یکهرار نفر هستند چون تعدادی از شطرنجبازان به خصوص در جدول سوم که شطرنجبازان زیر ۱۴ سال حضور دارند، با خانوده های خود در این رقابتها حضور یافته اند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه سطح کیفی مسابقات شطرنج جام کاسپین نیز بسیار بالاست و شطرنجبازان ایرانی نیز تا پایان دور چهارم توانسته اند نتایج بسیار خوبی را کسب کنند و خوشبختانه هم اینک بردیا دانشور شطرنجباز  ملی پوش نوجوان ایرانی به همراه دو استاد بزرگ شطرنج از  جمهوری آذربایجان و ارمنستان در صدر جدول قرار دارد.

تا پایان دور چهارم جدول گروه اول که با حضور  اساتید و شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ در جریان است، پس از بردیا دانشور ، ووگار رسولوف و گئورگ هاروتجیان که با چهار امتیاز در صدر قرار دارند، امیررضا پوررمضانعلی ، مسعود مصدق پور، سیدمحراب خوشکلام، آرش داغلی و مهدی غلامی از ایران به همراه گیگا کاپارادزه از گرجستان، هایک یرتسیان از ارمنستان و مسراتدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان با کسب سه و نیم امتیاز در تعقیب صدرنشینان هستند.

هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین از غروب جمعه با حضور ۹۰۴ شطرنجباز از ایران و کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکمنستان، ترکیه و عراق جمعه شب در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت در سه جدول آغاز شده که جدول گروه اول شامل شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ و اساتید است، در جدول گروه دوم نیز شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۱۸۰۰ حضور یافته و در جدول گروه سوم نیز شطرنجباران زیر ۱۴ سال شرکت دارند.

رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) به مدت ۶ روز در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت ادامه می یابد که در نهایت به نفرات برتر جداول مختلف، ۶۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.