ایوری چیگلادزه روز پنجشنبه در پایان هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار داشت: رقابتها در سطح بسیار بالایی برگزار شد و انتظار چنین مسابقاتی را نداشتم.

وی که در این دوره از مسابقات نتوانست مقامی را کسب کند، ادامه داد: تمامی حریفان و شطرنجبازان حاضر در این دوره از رقابتها از توان بالایی برخوردار بودند به طوری که در همه دور i های این مسابقات با مشکل مواجه شده بودیم.

وی بیان کرد: متاسفانه در چند دیدار علاوه بر اینکه رو در روی حریفان سرسختی قرار گرفتم، چند اشتباه نیز مرتکب و در نهایت نتوانستم در مسابقات جام کاسپین مقامی را کسب کنم.

شطرنجباز گرجستانی افزود: از حضور در این دوره از رقابتها بسیار خوشحالم چون با شطرنجبازان بسیار قدرتمندی روبرو شدم که به طور قطع تجربه خوبی از این دوره مسابقات کسب کردم.

چیگلادزه خاطرنشان کرد: از نحوه برگزاری مسابقات، میزبانی و همچنین پذیرایی بسیار راضی هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد : سال آینده نیز بتوانددر رقابت های شطرنج جام کاسپین در رشت حضور یابد.

 وی عنوان کرد : در دوره های بعدی، شطرنجبازان بیشتری از کشور گرجستان در این رقابت ها حضور خواهند یافت.

هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین از غروب جمعه با حضور ۹۰۴ شطرنجباز از ایران و کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکمنستان، ترکیه و عراق جمعه شب در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت در سه جدول آغاز شد که جدول گروه اول شامل شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ و اساتید بود.

 در جدول گروه دوم نیز شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۱۸۰۰ حضور یافته و در جدول گروه سوم نیز شطرنجباران زیر ۱۴ سال شرکت داشتند.

در هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) که در ۹ دور در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت برگزار شد، پنجشنبه شب با قهرمانی مصراتدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان خاتمه یافت که در نهایت به نفرات برتر جداول مختلف، ۶۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.