به گزارش خبرنگار ایرنا حمید اخوان صبح چهارشنبه در دومین مجمع سلامت شهرستان انزلی با محوریت ارتقای سواد سلامت و بهبود سبک زندگی سالم اظهار کرد: فرآیند ارتقای سلامت در جامعه بلند مدت است و همه دستگاه های متولی باید در این خصوص کوشا باشند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون وزارت بهداشت عهده دار ۲۵ درصد از سلامت کشور است افزود: با وجود تحریم های ظالمانه دشمن خصوصا در تجهیزات پزشکی و دارو ، در جریان حوادث و بلایای طبیعی، حضور گسترده مردم کمک حال وزارت بهداشت است .

اخوان تاکید کرد : گردآوری اطلاعات نیاز های پزشکی مردم در همه سطوح و اقشار جامعه از طریق کانون های سلامت در شهرها و روستاها در دستور کار وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است.

 وی با تاکید بر اینکه باید قبل از بروز مشکلات و بیماریها در سطح جامعه پیشگیری شود تصریح کرد: موج دوم آنفولانزا در کشور در راه است و همه دستگاه های اجرایی باید آمادگی لازم برای مقابله با آن را داشته و رسانه های جمعی شنیداری و دیداری نیز با ارائه آموزش در خصوص پیشگیری از آنفولانزا تبلیغات گسترده را در دستور کار داشته باشند.

اخوان با اشاره به لزوم آماده سازی همه جانبه برای تامین دارو و پیشگیری از بیماریهای واگیردار گفت: باید از طریق آموزش های همگانی در تمامی سطوح جامعه و با مسئولیت پذیری مسئولان همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در کل کشور نیازهای بهداشتی مردم را از طریق پیشگیری و ارائه خدمات بهتر به آنان تامین شود.

ارتباط دو سویه بین وزارت بهداشت و سرمایه گذاران بخش خصوصی برقرار شود

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان بندرانزلی نیز اظهار کرد: سلامت حق همه است و احقاق حقوق آن نیازمند پاسخگو بودن کلیه نهادهای دولتی و خصوصی و مسئولیت پذیری همه اقشار جامعه است.

اسماعیل حیری آزاد افزود: مهمترین اصل برای تقویت مشارکت اجتماعی در این عرصه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین است تا بسیاری از مشکلات آن حل شود.

وی تاکید کرد: در بندرانزلی خیریان بسیاری هستند که می خواهند سرمایه خود را در کارهای عام المنفعه خرج کنند و نیازمند آن هستیم تا این افراد به مجمع سلامت معرفی شوند.

فرماندار انزلی خاطر نشان کرد: مجموعه بهداشت باید ارتباط دو سویه با سرمایه گذاران بخش خصوصی و خیران برقرار کنند و با اعتماد سازی شرایط را به گونه ای فراهم سازند که آنها یقین بدانند سرمایه آن ها در مسیر ارتقای سلامت جامعه استفاده می شود.

به گزارش ایرنا ، مجمع سلامت فرآیند سازمان یافته است که طی آن جامعه و سازمان‌های مرتبط ضمن تبادل اطلاعات و دانش تجربیات خود را به اشتراک گذاشته و پیشنهاد سیاست‌های مناسب سلامت جامعه در آن ارائه می‌شود.

 بررسی، تعیین و تصویب  اولویت‌های پیشنهادی کانون، هدف‌گذاری تعیین مداخلات و تقسیم کار و اقدامات محلی بین ساکنان داوطلب اعضای مجمع سلامت محله، فراهم کردن زمینه همکاری بین بخشی و ایجاد تعامل و هم افزایی میان مردم و بخش‌های دولتی و غیردولتی ،پیگیری اجرای مصوبات مطرح شده در مجمع به منظور کاهش مخاطرات سلامت، پیشنهاد تشکیل کارگروه‌های تخصصی بر اساس ظرفیت و نیاز محله نظارت و ارزشیابی اقدامات کانون به شکل سالانه، تهیه و ارائه گزارش به مجامع سلامت و پیگیری و رفع مشکلات کانون از طریق مجموعه سلامت و کمک به توانمندی ساکنان اعضای کانون سلامت محله و گروه های مردمی با همکاری دانشگاه ها و کارشناسان دستگاه های مرتبط از وظایف و ماموریت های مجامع سلامت کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.