معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد هر چند اقدامی مناسب محسوب می‌شود اما پروسه‌ای زمان‌بر و دارای ایرادات و اشکالات متعدد است که با اصلاح آن می‌توان جهت‌گیری درستی را در این زمینه انجام داد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محمد حسین قلیزاده در جلسه ستاد برنامه‌ریزی شهرستان اردبیل اظهار کرد: در قانون بودجه 98 که لایحه آن به زودی تقدیم مجلس می‌شود جهت‌گیری‌ها و سیاست‌های بودجه‌ای مشخص شده که براساس اعلام مسئولان کشوری همگرایی و هماهنگی در ارائه کالا و خدمات عمومی، توجه به انضباط مالی، اصلاح نظام اداری، افزایش کارآیی و منطقی کردن اندازه دولت و همچنین توانمندسازی شرکت‌ها و افزایش بهره‌وری آنها و پرهیز از وابستگی به نفت مورد تاکید و توجه قرار گرفته است. 
وی خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی همچنان مطالبه به حق از مسئولان اعلام شده تا به شکل درست و منطقی این پروژه‌ها را فعال کرده تکمیل و به راه‌اندازی آن کمک کنند. 
معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه 2 هزار و 700 پروژه نیمه تمام استانی شناسایی شده است، افزود: ما در استان اردبیل برای تکمیل این پروژه‌های نیمه تمام به 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. 
حسین قلیزاده در مورد بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد بیان کرد: این کار برای اولین بار در سالجاری مطرح شده اما ایرادات و اشکالات اجرایی دارد که قطعا در سال‌های آینده با جهت‌گیری درست می‌توان در این زمینه منطقی عمل کرد. 
وی یکی از محورهای اساسی بودجه 98 را توجه جدی به تولید، اشتغال و کنترل تورم در حمایت از اقشار کم‌درآمد و تامین کالاهای اساسی اعلام کرد. 
معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل‌ در مورد اوراق و آخرین مهلت ارائه آن نیز تصریح کرد: سررسید اوراق ما 24 دی ماه و 18 شهریورماه سال آینده است که 15 روز قبل از سررسید اسناد باید دستگاه‌های اجرایی اسناد را تحویل خزانه معین داده و منابع آن را که 60 میلیارد تومان است جذب کنند. 
حسین قلیزاده گفت: ما در جذب 100 درصدی این اوراق با همکاری و کمک دستگاه‌های اجرایی هیچ مشکلی نداریم.     پروژه‌های 98 براساس سند آمایش تعریف می‌شود 
معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در مورد مطالعات سند آمایش استان بیان کرد: در آخرین جلسه کارگروه آمایش استان که با حضور استاندار اردبیل برگزار شد آمار و اطلاعات دقیق آمایش ارائه شده و مقرر شد در تکمیل آن همه دستگاه‌های اجرایی اطلاعات مورد نظر را در اختیار مجری و مشاور طرح آمایش قرار دهند. 
حسین قلیزاده ادامه داد: ما به دقت راهبردها و سیاست‌های این حوزه را تعریف کرده و براساس تصویب شورای برنامه‌ریزی استان تهیه سند آمایش را که از سال‌های پیش شروع شده به جد دنبال می‌کنیم و امیدواریم تا پایان امسال این سند به شکل کامل تهیه و برای اجرا به دسنگاه‌های مختلف ابلاغ شود.
وی اظهار کرد: تصمیم بر این است تا پروژه‌های سال 98 در حوزه اجرا در شهرستان‌های مختلف براساس سند آمایش تهیه و تدوین شود تا برای اجرا به فرمانداری‌ها ابلاغ شود.   معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در مورد شهرستان‌هایی که با بیشترین آمار پروژه‌های نیمه تمام روبرو هستند، خاطرنشان کرد: اردبیل بیشترین پروژه نیمه تمام را دارد و در مرکز استان سعی بر این است تا اکثر پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شده تا مراحل اجرایی و تکمیل آنها انجام شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.