قربانعلی سعادت روز دوشنبه در دیدار نوروزی با مدیران دستگاه های اجرایی این استان با اشاره به اینکه توجه به کاهش واردات و توسعه صادرات از موارد اثرگذار در رونق تولید و ایجاد اشتغال داخلی به شمار می رود، اضافه کرد: یکی از مهمترین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، جانمایی دستگاه های ایکس ری در مبادی ورودی در راستای مبارزه با قاچاق کالاست.
به گفته وی نبود این دستگاه یکی از مهمترین مشکلات مبادی ورودی این استان به شمار می رود که با وجود پیگیری های مکرر تاکنون از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران مورد بی توجهی قرار گرفته است.
سعادت اظهار کرد: تجهیز مرزهای این استان به دستگاه ایکس ری در دولت دهم مصوب شد ولی به اجرا در نیامد و در دولت یازدهم نیز به علت محدودیت های مالی امکان پذیر نبود.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای خرید و نصب این دستگاه ها در گمرکات آذربایجان غربی ادامه داد: از میان سرمایه گذاران متقاضی در این زمینه، یک سرمایه گذار بخش خصوصی پس از دوندگی های چندین ماهه در گمرک کنار کشید و سرمایه گذار دوم نیز همچنان موضوع را پیگیری می کند.
وی افزود: امسال مرز تمرچین را از محل منابع استانی به دستگاه ایکس ری مجهز می کنیم تا زمینه بررسی دقیق واردات و صادرات از این مرز میسر شود.
وی تاکید کرد: آذربایجان غربی در توسعه صادرات غیرنفتی ظرفیت بالایی دارد و باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن بهره ببریم تا بتوانیم ضمن صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا، زمینه واردات مواد اولیه کالاهای تولیدی را نیز فراهم کنیم.
استاندار آذربایجان غربی تسهیل امر سرمایه گذاری را یکی دیگر از راهکارهای رونق تولید و توسعه اشتغال عنوان کرد و ادامه داد: امسال باید دغدغه های سرمایه گذاران داخلی و خارجی را در این استان به کمترین میزان کاهش دهیم و امنیت سرمایه گذاری را نیز در ابعاد مختلف تضمین کنیم تا شاهد کاهش بیکاری و ارتقای شاخصه های بخش تولید باشیم.
وی جذب سرمایه گذار، مبارزه با قاچاق و توسعه صادرات را مهمترین رویکرد برنامه های امسال استان در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال دانست.
استاندار آذربایجان غربی همچنین از مدیران استانی خواست تا با همه توان در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان و رونق بخش تولید تلاش کنند تا شاخصه های استان در این موارد بیش از پیش بهبود یابد.
وی موضوع اشتغال را یکی از معضلات اساسی موجود در آذربایجان غربی عنوان کرد و ادامه داد: از نخستین روزهای آغاز به کار دولت تدبیر و امید در استان، برای حل این معضل برنامه ریزی شد و در سال 95 نیز گام های بلندی برای حل آن برداشتیم ولی امسال نیز باید برای بهبود وضعیت این بخش تلاش بیشتری داشته باشیم.
سعادت با قدردانی از تلاش همه مسئولان استانی در سال 95 اضافه کرد: سال گذشته را با سختی شروع کردیم ولی توانستیم با برنامه ریزی مناسب و همراهی همه مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی با موفقیت به پایان برسانیم که پیشرفت مناسب طرح های عمرانی و اقتصادی و پرداخت بخش مهمی از مطالبات پیمانکاران از جمله نشانه های این موفقیت بود.
وی انتخابات اردیبهشت امسال را نیز یکی از اتفافات مهم امسال ارزیابی کرد و گفت: همه دستگاه های اجرایی باید برای برگزاری انتخابات پرشور و با کمترین نقص با هیات اجرایی همکاری کنند.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب در آغاز سال جدید، امسال را سال ' اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' نامگذاری کردند.
2093/3072 ** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.