علیرضا رشیدیان روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: سند توسعه مبنای برنامه های بلند، میان و کوتاه مدت شهرستان ها است و باید توسعه متعادل و متوازن، حفظ محیط زیست و ارتقاء‌ شهرستان بر این اساس سیاست گذاری و اجرا شود.
وی با بیان اینکه سال 85 برای 15 شهرستان و در سال 89 برای شهرستان هایی که به تازگی شکل گرفته بودند، این سند تهیه ولی مصوب نشد وضمن آنکه اسنادی که در سال 85 تدوین شده بود بیش از 10 سال از آن می گذشت و نیازمند بازنگری بود.
وی افزود: مهمترین هدف تنظیم دوباره اسناد توسعه شهرستان ها،‌ شناخت ظرفیت های بالقوه وتنگناها و هدایت آنها بر مبنای سند توسعه ملی و آمایش سرزمینی و پیش بینی مهمترین اقدامات اولویت دار برای توسعه شهرستان وعملیات و راهبردهای بلندمدت توسعه استان است.
وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص شرایط اقتصادی استان ا ظهار کرد: باوجود تنگناها، فشارها و تحریم ها و مشکلات بودجه ای دولت در سطح کشوری ، خراسان رضوی با جذب سرمایه گذار خارجی ،اعتماد بخش خصوصی و احیا و رونق تولید با استفاده از ظرفیت های منابع بانکی و مردمی در استان در جهت توسعه گام موثری برداشته است
به گفته وی ، فقط از ابتدای امسال تا کنون 32 هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در سه مرحله در قالب هفته دولت ، سفر رئیس حمهوری و دهه فجر در استان به بهره برداری رسیده است.
وی گفت : هم اکنون علاوه بر طرح ها و پروژه هایی که از ابتدای سال بهره برداری شده 479 طرح اقتصادی با 90هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان در دست اجراست.
وی با بیان اینکه این منابع از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی ، خارجی و نیز تسهیلات بانکی تامین شده است، اظهار کرد : برنامه ریزی شده که این پروژه ها که در حوزه توسعه صنعت ، معدن و کشاورزی است و از پیشرفت فیزیکی مناسبی هم برخوردار است تا انتهای دولت به انجام رسد.
وی خاطرنشان کرد: این اقدامات در نتیجه همکاری همه قوا و بخش های مختلف مردمی بوده است چنانکه بیش از همه همکاری ومساعدت نیروهای مسلح اعم از امنیتی ،انتظامی و نظامی برای بستر سازی امنیت و تحولات در استان است که زمینه حضور سرمایه های خارجی و داخلی و کاهش ریسک را در پی داشته است .
وی در خصوص گزارش تفریغ بودجه استان در سال 94 که توسط رئیس دیوان محاسبات ارائه شد، گفت : گزارش دیوان محسابات از عملکرد دستگاه های استان نشان دهنده کاهش انحرافات از قانون است که این خود به دلیل همکاری نزدیک دیوان محاسبات ودستگاههای اجرایی ،نظارت و تذکر و آموزش ها حاصل شده است.
وی تاکید کرد : دستگاه هایی که گزارش تکمیلی خود را هنوز به دیوان محاسبات استان ارائه نکرده اند سریعتر در این راستا اقدام نمایند .
مدیر کل دیوان محاسبات استان هم در این نشست گزارش تفریغ بودجه استان در سال 94 را ارائه کرد و گفت : بر اساس 211 گزارش دریافتی از دستگاه ها و شهرداری هابه تفکیک ایرادها و نواقص،‌ در نهایت 179 عنوان تخلف و انحراف از قوانین ومقررات شناسایی شد.
محمد نفیسی فر افزود: از این تعداد تخلف با توجه به مباحث پیشگیرانه که در حسابرسی های ضمنی ‌سه،‌شش ماهه و 9 ماهه انجام می گرفت از 108 مورد با تذکرات و هشدارها پیشگیری شد و بقیه نیز ضمن اعلام به دستگاه و دریافت پاسخ بخش مربوطه در دست بررسی است .
وی عنوان کرد : با توجه به اینکه باید گزارش نهایی تفریغ بودجه سال 94 استان تا پایان اردیبهشت ماه ارسال شود، دستگاه ها پاسخ های خود هر چه سریعتر اعلام کنند.
در این جلسه ایجاد کمیته تخصصی پایش متغیرهای اقتصادی استان زیر مجموعه کارگروه امور اقتصادی به عنوان مرجعی واحد برای صدور آمار اقتصادی و متغیرهای کلان اقتصادی با هدف استفاده از ظرفیت های کمتر استفاده شده سازمان امور اقتصادی ودارایی و نیز شورای سیاست گذاری راهبردی حوزه زائر وزیارت ذیل کارگروه اقتصاد استان با هدف هماهنگی بیشتر در این حوزه برای خدمت بهتر وتوجه به حوزه اقتصاد زیارت مصوب شد.
1906/6012خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.