به گزارش ایرنا، علی قربانی سه شنبه در نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان شمالی اظهار کرد: برای رونق اقتصاد و حل مشکلات آن، بخش خصوصی باید بیشتر پای کار باشد و از این بخش هم حمایت جدی انجام شود.
وی با بیان اینکه بیشتر مسائل و مشکلات کشور ما ریشه در امور سیاسی دارد، افزود: یکی از گلایه های واحدهای تولیدی، نحوه دریافت مالیات برارزش افزوده است.
نماینده مردم بجنورد، راز جرگلان، مانه وسملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این موضوع در مجلس نیز مطرح شده که تولید کنندگان در زمینه مالیات بر ارزش افزوده با مشکل جدی روبه رو هستند و در این زمینه لازم است تا اقدامات عملی انجام شود.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی هم گفت: تلاش های زیادی از سوی مسئولان انجام شده تا مشکلات تولیدکنندگان به حداقل برسد و در این زمینه تمام برنامه ریزی ها در این نشست ها برای تسهیل یا رفع موانع تولید است.
محمود دلپسند اظهار کرد: خروجی این نشست ها این بوده که بخش زیادی از مشکلات بانکی، بیمه ای و مالیاتی واحدهای تولیدی حل شده و یا کاهش یافته است.
یحیی نیکدل، رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان شمالی هم در این نشست گفت: مالیات بر ارزش افزوده باید توسط مصرف کننده پرداخت شود نه تولید کننده و مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی گرفته می شود.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان شمالی هم در این نشست به نتایج سفر اخیر هیات تجاری استان به کشورهای آلمان و فرانسه اشاره و تصریح کرد: توسعه فعالیت های اقتصادی و تجاری از اهداف مهم این سفر بود و تلاش شده بود تا با معرفی توان استان حضور سرمایه گذار در این منطقه بیشتر شود.
محمد صمدی اظهار کرد: در این سفر، ظرفیت ها و توانمندی های استان در بخش های مختلف معرفی شد که مورد استقبال تجار کشورهای اروپایی قرار گرفت.
وی بر لزوم حمایت از تولید داخل اشاره کرد و گفت: بر اساس آنچه مصوب شد، قرار شد تا ذی حسابان در دستگاه های اجرایی، دولتی و خصوصی، به هنگام خرید، تولیدات داخل را در اولویت قرار دهند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.