معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشورگفت: آذربایجان غربی موقعیت ممتاز و ویژه ای درصادرات و جذب سرمایه به کشور را دارد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی غلامرضا شافعی در همایش تقدیر از پیشگامان نظام فنی و اجرایی اذربایجان غربی با بان اینکه آذربایجان غربی به لحاظ داشتن کیلومترها مرز آبی و خاکی با کشورهای همسایه ظرفیت بالایی دارد گفت: باید از این ظرفیت و موقعیت ممتاز برای صادرات و جذب سرمایه گذار استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه کشور ما دارای ظرفیت های زیادی برای بهره برداری است افزود: نفت و گاز ،صنایع سیمان،پتروشیمی و پیمانکاران و مشاوران از ظرفیت های مهم در توسعه اقتصاد کشور هستند.

شافعی با بیان اینکه 30 هزار شرکت پیمانکاری در کشور وجود دارد افزود: سهم آذربایجان غربی از این تعداد یک هزار و 350 شرکت پیمانکاری است.

 وی بااشاره به اینکه 2 درصد شرکتهای مشاوره کشور سهم آذربایجان غربی است گفت: با وجود اینکه نسبت به جمعیت استان تعداد شرکتهای موجود کم است ولی باید از ظرفیت های موجود نهایت استفاده را در توسعه داشت.

 وی افزود:در سال جاری براساس آمار سازمان برنامه و بودجه کشور بیش از 2 هزار و 500 پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است که 19 هزار و200 میلیارد تومان سرمایه برای تکمیل پروژه های نیاز است.

معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشوربا بیان اینکه هنوز در کشور پروژه های نیمه تمام زیادی وجود دارد گفت: نبود منابع مالی کافی از سوی دولت از دلایل اصلی طولانی شدن پروژه ها و عدم تحویل به موقع انهاست.

 شافعی با ابراز تاسف از اینکه دولت بودجه کافی برای تزریق به پروژه های عمرانی کشور را ندارد تصریح کرد: در راستای حل مشکلات پروژه های نیمه تمام عمرانی باید از ظرفیت های قابل توجه شرکت های پیمانکاری و مشاوره و سرمایه های غیر دولتی از جمله صندوق ها،بنیادها و نهادهای عمومی و بانکها   استفاده کرد.  
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.