اسدالله درویش امیری روز سه شنبه در چهارمین گردهمایی سراسری مدیران حوزه تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان و آغاز به کار جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش سبلان، فن بازار و نمایشگاه بازار کار در استان زنجان افزود: ایرانیان ملت متمدن و با سابقه ای درخشان تاریخی در جهان هستند و همه جهانیان از آنان انتظار فعالیت در عرصه علم و پژوهش را دارند.
وی یادآورشد: آنچه که در گذشته رخ داده، موجب عقب افتادن ایران از عرصه علم و پژوهش شده است و از همین رو باید عقب ماندگی گذشته را جبران کرد.
درویش امیری اظهار کرد: باید با بهره گیری از توان علمی کشور، ایران را به جایگاهی که داشت بازگرداند.
استاندار زنجان با بیان اینکه ملت ایران مردمی با استعداد هستند، گفت: مردم زنجان هم از سوابق درخشان علمی و پژوهشی برخوردارند و دانشمندان بسیاری در این منطقه رشد کرده اند و به فعالیت علمی پرداخته اند.
وی خاطرنشان کرد: امروز دانشمندان، مخترعان و پژوهشگران سرمایه اصلی کشور برای ایجاد تحولات علمی و پژوهشی محسوب می شوند.
درویش امیری ادامه داد: باید از ظرفیت علمی مخترعان و پژوهشگران حداکثر استفاده شود، مدیران تسلطی بر مسائل پژوهشی ندارند و باید توان خود را در خدمت حمایت از فعالان علمی قرار دهند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان هم در این مراسم گفت: به همت اتاق بازرگانی و دانشگاه علوم پزشکی زنجان، مجوز تاسیس هفتمین صندوق حمایت از پژوهش در زنجان دریافت شد.
غلامحسین جمیلی افزود: این صندوق می تواند فرصتی برای حمایت از اختراعات و ابتکارات و تجاری سازی آنها باشد.
وی به اجرای چهار رویداد همزمان در قالب یک برنامه و در یک مکان با برپایی نمایشگاه اختراعات و ابتکارات رویش اشاره کرد و یادآورشد: این برنامه به همت چهار دستگاه مختلف شکل گرفته است اما یک رویه واحد دارد که در جای خود اقدامی ارزنده به شمار می آید.
جمیلی اضافه کرد: سایر دستگاه ها هم می توانند از چنین برنامه هایی الگوگیری کنند تا بتوان شاهد برنامه هایی در این وسعت بود.
جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش سبلان، فن بازار و نمایشگاه بازار کار با حضور استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان در محل ساختمان جهاددانشگاهی این استان به مدت 2 روز (10 و 11 اسفند) برای بازدید عموم علاقه مندان دایر است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.