به گزارش ایرنا ، مجید خدابخش روز چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مشگین شهر افزود: در حال حاضر بیش از 80 درصد از واحدهای صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی در مناطق مختلف استان فعال است و برای فعال سازی واحدهای غیر فعال و راکد نیز تلاش می شود.
او تشریح کرد: تاکنون سه پهنه معدنی در استان اردبیل از جمله پهنه مشگین شهر ، باغرو و خلخال شناسایی شده است.
او گفت: پهنه مشگین شهر برای سرمایه گذاری به شرکت میتگو ، پهنه باغرو به سازمان اقتصادی کوثر و پهنه معدنی خلخال به شرکت ایمیدرو واگذار شده است.
نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه خواستار استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های این شهرستان برای توسعه همه جانبه منطقه شد.
ولی ملکی گفت: شهرستان مشگین شهر دارای قابلیت های کم نظیر در حوزه کشاورزی ، گردشگری و معدن است که تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است.
او با بیان اینکه به رغم تکمیل مطالعات معدن مس مشگین شهر و رضایت بخش بودن نتایج حاصله تاکنون عملیات اکتشاف این معادن اجرایی نشده خواستار آغاز عملیات اکتشاف معدن مس مشگین شهر شد.
علی رحیمی زاد ، سرپرست فرمانداری مشگین شهر نیز با اشاره به سرمایه گذاری یک هزار و 700 میلیارد ریالی بخش خصوصی در حوزه گردشگری بر لزوم بهره مندی از دیگر قابلیت های این شهرستان تاکید کرد.
مشگین شهر در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.
امسال در کشور خروج بیش از هفت هزار و 500 واحد تولیدی از رکود برنامه ریزی شده که سهم استان اردبیل 53 واحد بود که در عمل بیش از این تعداد فعال شده است.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.