سید صادق شیرنگی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به دو بازارچه ساحلی با حدود 400غرفه در ساحل بندرترکمن، جاذبه های مختلف گردشگری و توریستی و جزیره زیبای آشوراده؛ در تعطیلات نوروزی همواره شاهد افزایش میزان حضور مسافرین در بندرترکمن هستیم و با هماهنگی صورت گرفته ظرفیت تردد قطارها از مرکز استان گلستان به این شهرستان افزایش می یابد.
وی ادامه داد: افزایش تعداد سفرها باعث رونق خرید و فروش و توسعه اقتصادی شهرستان بندرترکمن واقع در شمال غرب گلستان خواهد شد.
به گفته وی؛ همچنین استفاده از ظرفیت خطوط ریلی و حمل‌ و نقل سبز از اهداف دیگر راه اندازی این قطار بوده که تاکنون بخش های مهمی از آن تحقق یافته است.
شیرنگی اضافه کرد: این قطار دارای 4 واگن با مجموع ظرفیت 336 نفر است که هم اکنون به صورت هفتگی (دوشنبه ها) در مسیر گرگان - اسکله بندرترکمن (رفت از گرگان 8:50 و برگشت از بندرترکمن 13:20) مسافر جابجا می کند.
به گزارش ایرنا در یک ماه ونیم گذشته قطار گردشگری گرگان فعالیت خود را در این مسیر آغاز کرده است.
بندرترکمن با بیش از 61هزار نفر جمعیت در ساحل دریای خزر واقع بوده و به سبب دارا بودن ظرفیت های بسیار در حوزه گردشگری، زیست اقوام مختلف، صنایع دستی و فرش ترکمن و نیز وجود بازارچه های ساحلی و جزیره آشوراده تنها جزیره ایرانی خزر؛ همواره در تعطیلات نوروزی و تابستان یکی از مقصدهای مسافران و گردشگران است.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.