به گزارش ایرنا ، معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در حاشیه راه اندازی این دفتر گفت: بندرعباس به عنوان ششمین شهر است که در آن امکان صدور روادید فرودگاهی محقق می‌شود که می توان در فرودگاه به اتباع 180 کشور رویداد داد.
حسن قشقاوی به کارکردهای نمایندگی‌ های وزارت امور خارجه در بندرعباس، ‌قشم و کیش اشاره و افزود: از امروز با راه اندازی این دفتر برای اتباع بیش از 180 کشور دنیا به جز 10 کشور که شرایط خاص ارتباطی داریم، ظرف چند دقیقه با ارائه نامه گذرنامه معتبر کشور خود می‌تواند برای ورود به ایران روادید دریافت کنند.
وی بیان داشت: فعالیت نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس از اهمیت بالایی برخوردار است و این وزارتخانه تنها در استان هرمزگان است که سه نمایندگی دارد و این نشان از اهمیت این استان در بعد تعاملات بین‌المللی دارد.
معاون وزیر امور خارجه یادآورشد: بزودی دفتر اقتصادی کنسولی قزاقستان در بندرعباس افتتاح می شود که می ‌تواند نقش بالایی در تقویت ارتباطات ایران با کشورهای سی آی اس داشته باشند.
* سی . آی . اس (CIS ) اتحادیه کشورهای مستقل یا کشورهای مستقل مشترک المنافع اتحادیه‌ای شامل برخی از جمهوری‌ های مستقل اتحاد جماهیر شوروی سابق است که ارمنستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان و قزاقستان از جمله کشورهای عضو در این اتحادیه هستند.
قشقاوی گفت: هرمزگان ظرفیت های بالایی در امور اقتصادی دارد و در این راستا باید دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه خدمات ویژه به ارتقا و توسعه فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های خارجی دهند.
وی اضافه کرد: هرمزگان را می‌توان به یکهزار و 100 کیلومتر مرز مشترک با دریای عمان و خلیج فارس به پایتخت حمل و نقل، اقتصاد و گردشگری کشور معرفی کرد.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.