به گزارش خبرنگار ایرنا از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، الله مراد عفیفی پور پنجشنبه در دومین نشست کمیته حمل و نقل دریایی استان هرمزگان ویژه ساماندهی سفرهای دریایی نوروز96 ، اظهار داشت: ارایه خدمات به مردم در بنادر مسافری بخشی از مسولیت اجتماعی سازمان بنادر است.
وی افزود: بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور از جمله بنادر تحت تملک سازمان بنادر است که در آن، روزانه به 16 هزار نفر مسافر به صورت میانگین خدمات ارایه می شود.
عفیفی پور بر لزوم خدمات رسانی به مردم در فضایی ایمن، صیانت از محیط زیست دریایی، رعایت ضوابط بهداشتی و درمانی و همچنین ایجاد محیط بصری زیبا در بنادر مسافری تأکید کرد.
این مقام مسئول گفت: در بازه زمانی بیست روزه اجرای طرح نوروزی سال 95 ترابری حدود 5.5 میلیون نفر سفر در استان هرمزگان به عنوان پایتخت سفرهای دریایی کشور بدون هیچ گونه سانحه دریایی ثبت شد و پیش بینی می شود این رقم در نوروز 96 بیش از پنج درصد افزایش یابد.
وی اضافه کرد: سازمان بنادر به عنوان مرجع دریایی کشور طبق مقررات ملی و کنوانسیون های بین المللی وظیفه نظارت بر رعایت و اجرای استانداردها در شناورها و فعالیت های دریایی را بر عهده دارد.
رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر هرمزگان از فرمانداری های شهرهای ساحلی و جزایر خواست تا به عنوان نماینده عالی دولت در منطقه جغرافیایی خود در خصوص ارتقای کیفیت خدمات دستگاه های مسؤول با قاطعیت و اقتدار بیشتری عمل کنند.
وی تاکید کرد: رعایت ساعات استاندارد کار و شیفت بندی فرماندهان و خدمه شناورها به صورت جدی مدنظر تعاونی ها قرار گیرد، زیرا عامل اصلی بروز بسیاری از حوادث، خطای انسانی است و خسارات آن نیز جبران ناپذیر خواهد بود.
عفیفی پور با اشاره به فراهم شدن امکان فروش اینترنتی بلیت سفرهای دریایی با استفاده از سامانه www.daryasafar.pmo.ir ، گفت: علاوه بر این تلاش هایی در حال انجام است تا با استفاده از اینترنت و اپلیکیشن های تلفن همراه از ایجاد صف و ازدحام در بنادر مسافری کاسته شود.
استان هرمزگان به دلیل برخوداری از دو هزار و 238 کیلومتر نوار ساحلی و ۱۴ جزیره و 11 بندر مسافری یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.