قطع برق و در پی آن قطع آب زندگی مردم کلانشهر اهواز مرکز استان خوزستان را مختل کرده است.

قطع آب، برق و همچنین قطع و اختلال مخابراتی و اینترنتی در برخی مناطق زندگی ساکنان شهر اهواز را در نخستین روز هفته مختل کرده و روند فعالیت در این کلانشهر را از حالت عادی خارج کرده است.

عذرخواهی وزیر نیرو از مردم خوزستان

حمید چیت چیان در گفت وگو با خبر ساعت 14 سیما اظهار کرد: از صبر و تحمل مردم در ایجاد مشکل به وجود آمده تشکر می کنم.

وی که ساعتی پیش برای بازدید و بررسی مشکلات به وجود آمده در 11 شهرستان وارد اهواز شده، با اشاره به اینکه دستگاه و تجهیزات برق استان دارای بالاترین استانداردها هستند گفت: به علت همزمان شدن رطوبت بالا و وقوع گرد و خاک پنج نیروگاه استان و حدود یک هزار و 400 مگاوات برق درجنوب و جنوب شرق استان از مدار خارج شد.

وزیر نیرو ادامه داد: هم اکنون چهار نیروگاه وارد مدار شده است و فقط نیروگاه رامین خارج از مدار است ولی تا قبل از غروب برق وصل می شود.

چیت چیان افزود: هم اکنون 90 درصد برق شهرها و بیش از 20 درصد برق اهواز وارد مدار شده است و تا ساعت 16 برق تمام شهر اهواز متصل می شود.

وی اظهار کرد: 100 میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات برق استان و خریداری دستگاه شستشوی مقره ها برای ایستگاه و پست های برق خوزستان اختصاص یافته است.

وزیر نیرو وارد اهواز شد/ اتصال برق در چهار شهرستان خوزستان

حمید چیت چیان وزیر نیرو در پی قطع برق در 11 شهرستان ساعتی پیش وارد اهواز شد.

بازدید از تاسیسات و پست های برق شهرستان اهواز، نخستین برنامه وزیر نیرو در بدو ورود به این شهرستان بود. چیت چیان قرار است ساعت 14 و 30 دقیقه امروز در ستاد بحران خوزستان شرکت کند.

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: برق شهرستان های آبادان، خرمشهر، شادگان و بخش عمده اهواز تاکنون وصل شده است.

هاشم بالدی افزود: تلاش برای حل مشکل برق سایر شهرستان ها ادامه دارد.

آب موردنیاز شهروندان در نقاط حساس توزیع می شود

غلامرضا شریعتی شنبه در حاشیه ستاد بحران خوزستان، در سالن جلسات استانداری، در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بعد از قطع شدن برق و توقف مصرف در تعدادی از شهرستان ها، نیروگاه های رامین، خرمشهر، آبادان و ماهشهر از مدار خارج شده است.

وی افزود: این نیروگاه ها اکنون به تدریج در حال وارد شدن به مدار هستند و یکی دو واحد از نیروگاه ها وارد مدار شده است.

شریعتی اظهار کرد: وزیر نیرو برای پیگیری این مشکلات به استان سفر می کند که در ساعات آینده وارد اهواز می شود.

وی قطع برق را ناشی از مه شدید عنوان کرد و گفت: میزان مه امروز به 96 درصد و شعاع دید افقی به 50 متر رسید.

شریعتی اظهار کرد: گرد و خاک شدید در روزهای اخیر بر روی خطوط و تاسیسات برق رسوب کرده و مه شدید باعث اختلال در شبکه برق و قطع آن از ساعت 12 شب گذشته شده است.

شریعتی خاطرنشان کرد: آب موردنیاز شهروندان در نقاط حساس، بیمارستان ها و شهرهایی که با مشکل قطع برق مواجه هستند، توزیع می شود و تانکرهای آبرسانی از شهرهایی که مشکلی ندارند به این شهرها اعزام می شود.

مدارس نوبت عصر شنبه در اهواز و 10 شهرستان خوزستان تعطیل شدند

بر اساس اعلام روابط عمومی استانداری خوزستان تمامی مدارس نوبت عصر اهواز ، باوی، کارون ،حمیدیه، ماهشهر ،هندیجان، هویزه ،دشت آزادگان، آبادان ،خرمشهر و شادگان به علت تداوم قطعی برق در نوبت عصر روز شنبه هم تعطیل هستند.

به گزارش جماران، علاوه بر تعطیلی ادارات، بانک ها و مدارس، بسیاری از شرکت های خصوصی و خدماتی نیز در کلانشهر اهواز به دلیل قطع برق قادر به فعالیت و ارائه خدمات به شهروندان نمی باشند و همین امر مردم را خانه نشین کرده است.

هاشم بالدی مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان علت قطع برق اهواز و 10 شهرستان دیگر این استان را مه گرفتگی شبکه برق عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات خوزستان نیز گفت: به رغم قطعی برق در اهواز و ۱۰شهرستان دیگر استان مراکز ثابت تلفن در این شهرستان ها مشکلی ندارند.

حمیدرضا جلیلی افزود: تمام BTSهای تلفن همراه، مراکز فوریت دار از قبیل اورژانس ها، هلال احمر و سایر مراکز خدمات رسان فعال می باشد اما BTS سایر مراکز و مناطق در این 11 شهرستان پس از پنج ساعت از قطعی برق و با اتمام شارژ باطری های آن به مرور زمان قطع می شوند.

وی افزود: قطعا این قطعی طولانی مدت برق باعث قطع خطوط تلفن همراه در شهرستان های یاد شده خواهد شد.

وی گفت: اینترنت 11 شهرستان یاد شده برقرار می باشد اما به دلیل قطع برق و نبود امکان روشن کردن مودم ها عملا اینترنت در این شهرستان ها با اختلال مواجه شده است.

وی بیان کرد: اینترنت اپراتور همراه اول برقرار اما اپراتورهای ایرانسل و رایتل در این شهرستان ها از مدار خارج شده اند.

برق در شهرستان های اهواز، ماهشهر ، هندیجان، آبادان، خرمشهر، باوی، کارون‌، حمیدیه، سوسنگرد، هویزه و شادگان از ساعت سه بامداد شنبه به دلیل رطوبت بالا و گرد و خاک قطع شده است.

قطع برق موجب تعطیلی ادارات، سازمان ها، بانک ها و مدارس در 11 شهرستان خوزستان از جمله اهواز در روز شنبه شده است.

مه گرفتگی، 11 شهرستان خوزستان را به تعطیلی کشاند

هاشم بالدی شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برق این 11 شهرستان از دیشب قطع شده و مسئولان برق گفته اند تا ساعت 10 احتمال وصل شدن برق وجود دارد.

وی با اشاره به تعطیلی ادارات در روز شنبه افزود: مدارس نوبت صبح این شهرستانها امروز تعطیل اعلام شده و در صورت وصل نشدن برق تا ساعت 10 مدارس نوبت عصر نیز تعطیل می شوند.

بر اساس اعلام ستاد بحران استان خوزستان ادارات ، بانک ها و مراکز آموزش عالی در شهرهای اهواز ،باوی ،کارون ،حمیدیه ،ماهشهر، هندیجان، هویزه ،دشت آزادگان ،آبادان ،خرمشهر و شادگان به علت قطعی برق روز شنبه تعطیل هستند.

همچنین بنا به اطلاعیه روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان به دلیل قطع برق تمام مدارس شهرهای اهواز، ماهشهر، دشت آزادگان، حمیدیه، هویزه، هندیجان، باوی و کارون، آبادان، خرمشهر و شادگان در نوبت صبح روز شنبه 23 بهمن ماه تعطیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.