فرماندار ارومیه اظهار کرد: نیازمند برنامه ریزی منسجم و فعالیت بیش تر در حوزه تولید و اشتغال هستیم.

عباس حسن خانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به شعار سال 96 مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: دولت های مختلفی مسئله تولید و اشتغال را مورد توجه قرار داده اند که با توجه به تاکید رهبری به این مورد و نوع نگرش مردم، نیازمند برنامه ریزی منسجم و فعالیت بیش تر در این حوزه هستیم.

وی با اشاره به نوسانات واحد های تولیدی از سال 89 تا کنون و نیز مشکلات عدیده واحد های تولیدی گفت: ستاد سیاست گذاری رفع موانع تولید که دولت از نیمه دوم سال 95 به این زمینه ورود پیدا کرده و با تزریق اعتبارات سرمایه در گردش مشکلات زیادی را رفع کرده است، اما با این وجود مشکلات گسترده ای وجود دارد.

وی ادامه داد: واحد های تولیدی نیازمند به روز رسانی، باز آفرینی محصولات تولید شده و هم چنین تشخیص بازار های مصرف هستند که در این زمینه بانک ها نیز باید وارد عمل شده و مشکل نقدینگی این واحد را حل کنند که واحد های تولیدی بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

حسن خانی با تاکید بر اینکه مهم ترین مسئله در زمینه تولید و اشتغال توجه به بازار مصرف داخلی است گفت: متاسفانه مردم به کالاهای داخلی اعتماد ندارند در حالی که تحقیقات نشان می دهند کالای ایرانی قابل مقایسه با نوع خارجی است.

فرماندار ارومیه تصریح کرد: این مشکل در آذربایجان غربی نمود بیش تری پیدا کرده و بنا به دلیل نزدیکی این استان با کشور همسایه ترکیه عده زیادی به این کشور ها مراجعه و خرید خود را از آن جا انجام می دهند که این مورد سبب انتقال نقدینگی به خارج کشور و از بین رفتن واحد های تولید داخلی می شود.

وی با اشاره به اینکه تولید منجر به اشتغال شده و رابطه تنگاتنگی بین این دو عامل وجود دارد گفت: تولید کنندگان باید کیفیت محصولات خود را ارتقا داده و به تبع آن تعصب ملی نیز برای خرید کالای ایرانی افزایش پیدا کند.

حسن خانی خاطرنشان کرد: دستگاه های حاکمیتی و دولتی نیز باید زیرساخت های لازم را برای تولید کنندگان فراهم آورده و با مضاعف کردن تلاش خود، گام مهمی در راستای تحقق شعار سال داشته بردارند. 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.