اسدالله درویش امیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران زنجان افزود: رهبر معظم انقلاب نام سال جاری را اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال انتخاب کردند که برای تحقق آن بهترین مسیر راه اندازی واحدهای تولیدی و افزایش بهره وری است که به دنبال خود اشتغال را به همراه دارد.
وی یادآورشد: تولید به معنای تامین نیازهای جامعه و مردم و ایجاد اشتغال در کشور است و به همین علت، رهبر فرزانه همواره هوشمندانه به مباحث کلیدی و مورد نیاز کشور اشاره می کنند.
درویش امیری اظهار کرد: زنجان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و طرح رونق تولید طی سال 95، عملکرد خوبی داشت و یکی از استان های موفق کشور در این زمینه محسوب می شود.
استاندار زنجان گفت: در بخشی از کارها، استان با موفقیت عمل کرد و در بخشی دیگر از کارها موفق نبود که علت آن هم نبود منابع مالی بود.
وی خاطرنشان کرد: با تلاشی که سال گذشته در مسیر تحقق مفاد ابلاغی اقتصاد مقاومتی انجام شد، واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی بسیاری یا به چرخه تولید بازگشت و یا ظرفیت تولید خود را افزایش داد.
درویش امیری ادامه داد: اولویت نخست اجرای برنامه ها در سال 96، تکمیل طرح های نیمه تمام در حوزه های صنعتی، معدنی، خدماتی، عمرانی و کشاورزی است.
استاندار زنجان گفت: در صورتی که سرمایه گذار جدیدی وارد این استان شود، به حتم تمام شرایط برای حضور و فعالیت وی را فراهم خواهیم کرد.
درویش امیری اضافه کرد: از سوی دیگر، بستر جذب سرمایه گذاران جدید را هم فراهم خواهیم کرد تا به این طریق اقدامات خوبی که در سال 95 در این حوزه انجام شد، ادامه پیدا کند.
وی ابراز کرد: سال گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی در سطح کشور و استان ها فعال شد و دولت به طور جدی فعالیت در عرصه حمایت از تولید و ایجاد اشتغال را شروع کرد.
استاندار زنجان گفت: طبیعی است که رسیدن به اهداف تعیین شده در اقتصاد مقاومتی نیاز به زمان بیشتری دارد و نمی توان طی یک سال به آنها دست یافت.
درویش امیری افزود: برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در سطح کشور و این استان برنامه ریزی شده است و باید در طی زمان شاهد به ثمر نشستن تلاش های مسئولان در این زمینه بود.
وی یادآورشد: طی سال گذشته مدیران همکاری خوبی با ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید داشتند و از آنجایی که مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید لازم الاجرا بود، تمام مسئولان موظف به انجام آن بودند.
استاندار زنجان گفت: دستگاهی در این ستادها و کارگروه ها وجود نداشت که مصوبات را اجرا نکرده یا کارشکنی کند.
درویش امیری مهمترین کاستی فعالیت ها و اقدامات انجام شده در دولت را نبود اطلاع رسانی کافی اعلام و اظهار کرد: امسال تمام مدیران باید همت کنند تا در کنار اجرای مصوبات دولت، از اقدامات و تصمیم گیری های انجام شده، به مردم از طریق رسانه های مختلف اطلاع رسانی کنند.
وی تاکید کرد: کارهای بزرگی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و این استان انجام شده است، اما به سبب نبود اطلاع رسانی کافی، بسیاری از مردم از این اقدامات بی اطلاع هستند.
استاندار زنجان گفت: همه واقف هستیم که تعداد کارهای انجام شده بسیار بود، اما باید متوجه باشیم که تعداد کارهایی که باید انجام شود، هم قابل توجه است.
رهبر معظم انقلاب برای سال جاری نام ' اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' و برای سال گذشته عنوان ' اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' را انتخاب کرده اند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.