سید کمال الدین شهریاری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اگر خریداران خود را ملزم و مسئول می دانند که با خرید داخلی زمینه اشتغال را فراهمکنند، تولید کنندگان نیز باید در زمینه افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصولات خود تلاش کنند تا در دراز مدت این محصولات با محصولات خارجی قابل رقابت باشند.
وی اضافه کرد: اگر تولید داخلی از نظر کیفیت و قیمت قابل رقابت با نوع خارجی آن باشد خود به خود فرهنگ استفاده ازتولید داخلی در کشور نهادینه می شود.
شهریاری اظهار کرد: در شرایط الزام، ضرورت و اعمال تعرفه های سنگین برای ورود کالاهای خارجی، تولید کنندگان داخلی تلاشی برای افزایش کیفیت محصولات و کاهش قیمت آن نمی کنند و تصور می کنند، مردم ناچار به خرید کالاهای داخلی با هر کیفیت و قیمتی هستند.
وی تاکید کرد: تعامل یک طرفه (تنها از جانب خریداران) کمکی به رونق اقتصاد و تولید نمی کند.
شهریاری ادامه داد: افزایش تعرفه ها، ممانعت از ورود کالاهای خارجی و اجبار مردم به خرید کالای داخلی منجر به افزایش ورود کالای قاچاق می شود و مردم نیز به خرید کالای خارجی قاچاق روی می آروند.
وی یادآور شد: به جای افزایش تعرفه های ورود کالاهای خارجی، برای تشویق مرم به خرید کالای داخلی، این کالاها باید با کالای خارجی قابل رقابت باشند و مردم نه تنها از سر اجبار بلکه با جان و دل اقدام به خرید محصولات داخلی کنند.
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای اینکه ما به لحاظ روانی فکر نکنیم هر کالای خارجی خوب است، تولید کنندگان داخلی باید درارتقای سطح تولید خود نیز تلاش و مرغوبیت کالاهای داخلی را افزایش دهند.
شهریاری تاکید کرد: خرید کالای داخلی منجر به تقویت تولید داخلی، به اجرای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال کمک می کند و این امر تنها با خرید یک جانبه خریداران محقق نمی شود بلکه تولیدکنندگان نیز باید به تعهدات خود اعتقاد داشته باشند.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.