محمود زمانی قمی روز چهارشنبه در نشست شورای اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در کمیجان، افزود: 704 هزار میلیارد تومان تسهیلات از ابتدای آغاز طرح رونق تولید و خروج از رکود واحدها کوچک و متوسط به یک هزار و 15 واحد صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است که تحرک در تولید، تثبیت و ایجاد اشتغال برای صدها نفر را در استان به همراه داشته است.
وی گفت:افزایش تولید، خروج از رکود و حفظ و گسترش اشتغال در حوزه اقتصادی استان نیازمند توجه هرچه بیشتر مردم به استفاده از کالاهای ایرانی و پشتیبانی از تولید کنندگان داخلی است.
زمانی قمی ادامه داد: روح جاری در اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار مقام معظم رهبری بر مبنای حمایت از تولید داخل و استفاده از کالاهای ایرانی است و مردم و مسئولان باید این مهم را سرلوحه کار خود قرار دهند.
استاندار استان مرکزی، توجه به اشتغال خرد و کوچک را از برنامه های اولویت دار استانداری این استان عنوان کرد و گفت: اشتغال خرد و کوچک کلید موفقیت بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا است و استانداری تلاش دارد با بهره گیری از این الگو زمینه ایجاد اشتغال و درآمد زایی را برای مردم در روستاها و شهرهای محروم فراهم کند.
زمانی قمی خاطر نشان کرد: بر این اساس تا کنون پنج نشست شورای اقتصاد مقاومتی در روستاها برگزار شده است تا با رفع مشکلات و ارایه تسهیلات به تولیدکنندگان و واحدهای اقتصادی خرد زمینه اشتغال را در این مناطق فراهم کند.
وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات به واحدهای روستایی علاوه بر ایجاد اشتغال حدود هشت برابری نسبت به واحدها بزرگ افزایش رونق اقتصادی را برای روستاها و شهرهای محروم به همراه دارد.
استاندار استان مرکزی با یادآوری افزایش سهم اعتبارات استانی نسبت به ملی، افزود: این مهم یکی از خواسته های ستان ها بود که در مجلس دهم محقق شده است.
زمانی قمی گفت: اجرای این قانون یکی از اقدام های مهم و تاثیرگذار مجلس شورای اسلامی است که موازنه توسعه کشور را به نفع مناطق دور دست و دور از پایتخت تغییر می دهد.
وی با یادآوری آغاز هفته شهادت و روز شهید گفت: دستگاه ها باید با توجه هرچه بیشتر در برگزاری گرامیداشت این هفته گزارش کار را خود را به استانداری ارایه دهند.
استاندار استان مرکزی اصلاح جاده ساروق - کمیجان، رسیدگی به مشکلات برق شهرک کمیجان، تسریع در عملیات اجرایی تصویه خانه میلاجرد و گلخانه میلاجرد با 47 هکتار زیر بنا، تامین اعتبار راه وفس - آقچه قلعه، تکمیل سالن ورزشی سمقاور که 98 درصد پیشرفت فیزیکی و تکمیل سالن ورزشی خسروبیگ با 47 درصد پیشرفت فیزیکی با کمک سپاه پاسداران را از برنامه ها و مصوبات شورای اقتصاد مقاومتی استان در شهرستان کمیجان عنوان کرد.
کمیجان یکی از شهرستان های 12گانه استان مرکزی است که با جمعیت حدود 40 هزار نفر در 97 کیلومتری شهرستان اراک قرار گرفته است.
1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.