معاون امور مجلس رئیس جمهور که به ارومیه سفر کرده است، گفت: ایجاد اشغال در مناطق مرزی، عشایری و روستایی از اولویت های مهم دولت یازدهم است و در این زمینه لایحه ای برای برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در این مناطق تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حسینعلی امیری چهارشنبه شب هنگام ورود به شهر ارومیه در فرودگاه این شهر به خبرنگاران گفت: لایحه فوریتی "اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته، عشایری و مرزی" یکی از مهمترین لوایح برای دولت است.

وی افزود: اشتغال حق مردم و بویژه جوانان عزیز و شریف کشور است و ما امیدواریم با عنایت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی این لایحه هرچه زودتر در دستور کار مجلس قرار بگیرد و به تصویب برسد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهارکرد: برداشت 1.5 (یک و نیم) میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی آن هم برای ایجاد اشتغال در مناطق مرزی، عشایری و روستایی می تواند تحول قابل توجهی را در ارتباط با اشتغال در این مناطق ایجاد کند، "دولت تقاضا کرده است این لایحه که هم اکنون در کمیسیون بودجه مجلس است، در اولویت بررسی قرار بگیرد و امیدواریم انشاءالله هرچه زودتر به صحن علنی مجلس بیاید و قبل از پایان سال به تصویب برسد."

امیری گفت: برنامه های اجرایی نحوه هزینه کرد این 1.5 میلیارد دلار از طرف دولت کاملا آماده شده است و به محض اینکه در مجلس شورای اسلامی تصویب شود و به تایید شورای نگهبان برسد، کارهای عملیاتی نحوه هزینه کرد و ایجاد اشتغال با برنامه ریزی هایی که انجام شده در مناطق روستایی و عشایری آغاز می شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور برای شرکت در همایش کانون وکلا و دیدار و گفت و گو با مسئولان استان آذربایجان غربی، به ارومیه سفر کرده است.

امیری روزپنجشنبه پس از ادای احترام به شهدای آذربایجان غربی و خانواده های شاهد و ایثارگر در همایش  کانون های وکلای دادگستری در ارومیه شرکت خواهد کرد.

این همایش با محوریت تبیین حقوق شهروندی و استقلال کانون های وکلا برگزار می شود و معاون امور مجلس رئیس جمهور سخنران اصلی همایش خواهد بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.