به گزارش ایرنا، قاسم میرزایی نیکو روز چهارشنبه در همایش توسعه روستایی شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، مسئولان شهرستان های دماوند و فیروزکوه در محل اردوگاه شهید مصطفی خمینی(ره) دماوند برگزار شد، به برنامه های پیش بینی شده با توجه به اولویت اجتماعی و کشاورزی در روستاهای دماوند و فیروزکوه اشاره کرد.
نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرستان دماوند با دو هزار و 800 کیلومتر مساحت در فاصله کمی از پایتخت قرار گرفته و این باعث شده تا از منابع محدود برخوردار شود، تصریح کرد: روستاهای شهرستان دماوند دارای 44 شورای اسلامی و 22 دهیاری است که عمده مشکلات آنها در زمینه تعویض کنتورهای آب شرب، تامین آب شرب و جاده و همچنین بازنگری طرح‌های هادی روستایی است.
وی با اشاره به اینکه در روستای کلاک دماوند همچنان با تانکر آب‌رسانی می‌شود و در روستای سربندان مسائل زیست‌محیطی ناشی از معدن سرخه‌پلنگان معضل بزرگی است، گفت: در حالی که شاهد اجرای پروژه انتقال گاز به لاریجان و پرداخت هزینه 30 میلیون تومانی برای هر علمک هستیم، برخی از روستاهای دماوند و فیروزکوه با نبود گاز مواجه هستند که البته با پیگیری های صورت گرفته در حال رفع مشکلات هستیم.
میرزایی‌ نیکو با بیان اینکه در شهرستان فیروزکوه، 49 شورای اسلامی روستا و 49 دهیاری وجود دارد، افزود: نبود توجه کافی و اولویت‌بندی نشدن مسائل در بخش مالی و کمبود اعتبارات باعث شده تا روستاهای دماوند و فیروزکوه به جایگاه خوش‌نشینی تبدیل شوند و کم کم ثمرات خود را از دست دهند که در این راستا تشکیل کارگروه ها و بازدید مستمر بخشداران از روستاها در رفع مشکلات موثر است.

** توجه به ایجاد اشتغال در روستاهای دماوند
ناصر محمودی‌فرد، فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به اینکه با وجود محدودیت های مالی تلاش های ویژه ای در جهت توسعه روستاها برداشته شده است، بیان کرد: امروز پویایی اقتصاد کشور در گرو توجه به روستاها در بخش‌های کشاورزی، دامداری و ... است.
وی به ممنوعیت احداث کارخانه‌های صنعتی در دماوند به دلیل قرار گرفتن در شعاع 120 کیلومتری پایتخت و استفاده از صنایع پاک، اشاره کرد و گفت: این موضوع موجب شده تا توجه به روستاها در راستای ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گیرد.
محمودی‌فرد با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: روستاها نقش جدی در برگزاری انتخابات دارند و ما باید بستر حضور آنها را در این عرصه جهت تعیین سرنوشتشان فراهم کنیم.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.