سید حسینعلی موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مصرف کالای داخلی موجب می شود تا زمینه بازار مصرف آن فراهم و علاوه بر اشتغال و رونق چرخه تولید داخلی موجب شکوفایی اقتصادی در کشور می شود.
وی بر لزوم توجه مردم به کالاهای با کیفیت ایرانی تاکید کرد و افزود:کیفیت و قیمت مناسب کالای ایرانی و رعایت این موارد در تولید موجب تشویق مردم به خرید کالای ایرانی می شود که این مهم باید از سوی تولید کنندگان مد نظر قرار گیرد.
فرماندار دهلران آگاهی بخشی به مردم در خصوص کیفیت کالای ایرانی را مهم دانست و افزود:اگر مردم به این مهم واقف شوند و تولید کنندگان نیز این مهم را رعایت کنند قطعا کالای ایرانی به صرفه تر و مفیدتر از کالای خارجی است که علاوه بر شکوفایی اقتصادی کشور در تقویت تولید داخلی نیز موثر است وفواید فراوانی برای اقتصاد کشور دارد و خوشبختانه مردم نیز امروز راغب به استفاده از کالای باکیفیت داخلی هستند.
موسوی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی و نقش مردم و مسئولان در تداوم اقتصادی پویا و ماندگار افزود: خرید کالای ایرانی باید به یک فرهنگ تبدیل شود و مردم این مهم را در خرید خود مد نظر قرار دهند تا این هدف که مورد تاکید است محقق شود.
وی مصرف کالای داخلی را تحقق بخش اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی و رونق تولید و اشتغال دانست وافزود:نقش رسانه ها،مردم و تولید کنندگان و از طرفی رعایت استانداردها می تواند تحقق بخش این مهم در کشور باشد.
فرماندار دهلران مصرف کالای ایرانی را موجب جلوگیری از هدر رفت سرمایه،رواج مدل های خارجی و فراهم کردن زمینه برای اشتغال جوان ایرانی دانست و گفت: مشارکت مردم پایه و اساس این کار است که باید با دقت در خرید کالای ایرانی همت کنند.
به گزارش ایرنا با توجه به ایام پایانی سال و شروع سال جدید و از طرفی خرید های مردم از بازار می طلبد مردم توجه به خرید کالای ایرانی در سبد خانوار را مد نظر قرار دهند تا از این طریق به سهم خود در رونق تولید و اشتغال داخلی کمک کنند.
فروشندگان و تولید کنندگان داخلی نیز باید تلاش کنند تا با تولید و عرضه کالای داخلی باکیفت علاوه بر رقابت با اجناس خارجی با تنوع و تناسب در قیمت بتوانند مردم را به سمت خرید کالای داخلی سوق دهند و از این طریق مشارکت مردم ،تولید کنندگان و عرضه کنندگان به سه ضلع مثلث کیفیت در تولید، خرید داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی منجر شود.
خبرنگار:علی رضازاده** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6034/7175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.