سیدنبی رسولی روز دوشنبه درآستانه فرا رسیدن سال نو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد:برای ایجاد و توسعه فرایند ایجاد اشتغال پایدار در کشور باید با اقدام و عمل در خرید کالای ایرانی به رونق بخشی فضای کسب و کار تلاش کرد.
وی با بیان اینکه در دولت یازدهم با رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، گام های اساسی برداشته شده است افزود: ترزیق تسهیلات به واحدهای تولیدی برای حمایت از تولیدکنندگان و ترویج فرهنگ مصرف کالاهای ایرانی نمونه بارز تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: برای تحقق و دستیابی سریع به این مهم همه دستگاههای فرهنگی و رسانه ها باید در تشویق و آگاهی دادن مردم به خرید کالاهای داخلی اهتمام ورزند.
فرماندار ابرکوه تصریح کرد: برای خرید کالای ایرانی با افزایش تولید و بالا بردن کیفیت محصول ، تولید کنندگان تلاش کنند و مردم نیز با خرید خود تولید کنندگان را همراهی کنند.
رسولی ادامه داد: برای تبلیغ و تشویق خرید و استفاده ازکالای ایرانی باید ازظرفیت فضای مجازی هم استفاده کرد چرا که این فضا برای حضور مردم در نمایشگاهها و کارخانجات تولیدی بسیار موثر است .
نماینده عالی دولت در ابرکوه با بیان اینکه خرید کالای خارجی ضربه زدن به اقتصاد ، تولید و اشتغال است اضافه کرد: باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید کنندگان همه برای ترویج خرید کالاهای داخلی فعال شوند.
وی بابیان اینکه برپایی نمایشگاهها ،بازارهای نوروزی برای فروش کالای ایرانی جایگاه بسیار خوبی در رونق اقتصادی دارد خاطرنشان کرد: این مکانها فرصتی برای تنوع و خریدی بهتر و متناسب برای مردم است .
فرماندار ابرکوه با اشاره به اینکه درسالهای اخیر کالاهای ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار شده است یادآورشد: خانوادها برای ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی می توانند نقش بزرگی ایفا کنند.
این مسئول تصریح کرد: به فضل خداوند متعال ظرفیت واحدهای تولیدی با آشنایی به دانش آگاهی توانسته اند کیفیت کالای تولیدی را بالا ببرند که حتی در اکثر تولیدات با کالای خارجی رقابت می کند.
یکی از تاکیدات رهبر انقلاب در زمینه اقتصاد که در طول سالیان گذشته بارها توسط ایشان مطرح شده است، مصرف کالای داخلی است.
با ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ریزی‌ برای اصلاح الگوی مصرف این موضوع اهمیت دوچندانی پیدا کرده و یکی از ابعاد مشارکت عموم مردم در پیشرفت اقتصادی مصرف کالای داخلی در نظر گرفته شده است.
ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی یزد واقع است.
7540/ 5054خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: بهنام احمدی *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.