رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا عصر پنجشنبه در این نشست در کتابخانه پیامبر اعظم (ص) این شهرستان گفت: نشست های بصیرتی ماهانه در کتابخانه ها برگزار خواهد شد و الگوسازی و معرفی تربیت ‌شدگان مکتب امام راحل، ویژگی‌های ممتاز سردار سلیمانی، تقید به نماز اول وقت، تکریم خانواده شهدا و استکبارستیزی تببین می شود.

آرزو عباس زاده اظهار کرد: در این زمینه به برنامه‌های مقطعی و زودگذر بسنده نخواهد شد، بلکه به صورت متنوع با حضور دانش‌آموزان، دانشگاهیان و بانوان ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی تبیین خواهد شد.

وی بیان کرد: در نشست ها از ظرفیت استادان دانشگاه استفاده می شود و سردار سلیمانی در جوامع اسلامی به عنوان اسطوره و شهید مقاومت محسوب می شود و باید نسل های مختلف، ابعاد شخصیتی آن را به خوبی بشناسند.

عباس زاده گفت: شهید سردار سلیمانی عمری را برای مبارزه با تکفیری ها و حفظ مرزهای کشور صرف کرده بود و فقط یک شخصیت ملی در کشورمان به شمار نمی رود.

وی ادامه داد: روحانیان و علمای ما فرهنگ شهادت را برای مردم تبیین کردند و شهدا هم با الگوبرداری، در هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت در مقابل استکبار ایستادند.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد روز جمعه در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

بر اساس اعلام پنتاگون وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است و چهار کتابخانه آن بیش از دو هزار عضو فعال دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.