فرمانده سپاه الغدیر یزد در این جشنواره  گفت: زبان شعر فرصت خوبی است تا ارزش‌های دینی و انقلابی را به نحو مناسب و جذاب به مردم به خصوص نوجوانان و جوانان که رویش‌های انقلاب‌ اسلامی هستند، منتقل کنیم .

سرهنگ رضا پورشمسی با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره افزود: شاعران مومن و دلسوخته باید با زبان شعر ترسیم درستی از اهداف و آرمان‌های انقلاب را در جامعه و بین مردم جاری کنند.

فرمانده سپاه الغدیر یزد تصریح کرد: هنر بهترین ابزار برای ترسیم‌ چهره واقعی انقلاب در منظر جهانیان است ،باید شاعران متعهد از آن در راستای تحقق منویات مقام معظم‌رهبری  استفاده کنند.

پورشمسی اظهارداشت: تجسم عینی جذاب و زیبا از تمام خوبی‌ها و برکت انقلاب‌  با بهره‌گیری از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی به خصوص شعر رسالت خطیری است که باید از آن بهره درست گرفته شود.

وی، برگزاری جشنواره ملی شعر با حضور شاعران بسیجی را فرصت مناسبی دانست که نقش مهمی در ترویج فرهنگ ناب بسیجی و ثمره دوران هشت سال دفاع‌مقدس دارد و باید ادامه داشته باشد.

در این جشنواره تعدادی از شاعران اشعار خود را با موضوع خودسازی، جامعه سازی و تمدن نوین اسلامی، عزت و اقتدار ملی، جوانان، محور پیشرفت، ولایت، عاشورا، طلیعه ظهور، بسیج، شجره طیبه انقلاب، خودباوری، خودکفایی و امید به آینده، عدالت علوی و مبارزه با فساد، نگاه انقلابی، عمل جهادی، راهیان نور، راویان عشق، اخلاق و معنویت، سبک زندگی ایرانی اسلامی، فرجام برجام، راهبرد مقاومت، وحدت امت اسلام، هجو استکبار و جاهلیت مدرن قرائت کردند.

همچنین تجلیل از خانواده شهیدان، رونمایی از سرود جدید گلبانگ کویر و تفقد از شاعران از دیگر بخش‌های جشنواره یادشده بود.

این جشنواره به همت بسیج هنرمندان سپاه الغدیر یزد با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی برگزار شد.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که تاکنون ۳۲۰ هزار نفر در اقشار مختلف بسیج جذب و ساماندهی شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.