محمدرضا طالقانی شنبه‌شب در یادواره شهدای ورزشکار یزد که با حضور جمعی از خانواده شهدا، مسئولان و ورزشکاران در تکیه امیرچخماق این شهر برگزار شد افزود: تاکنون کارهای خوبی در کشور در این خصوص انجام شده، قطعا افزایش و ارتقای امکانات ، تجهیزات و زیرساخت‌ها ضروری است.

وی ادامه داد: اگر توسط مسئولان لوازم مورد نیاز ورزش برای جوانان و عموم علاقه‌مندان در کشور فراهم شود شاهد تحول و اقدام پیشگیری در مبارزه با اعتیاد و سایر آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در جای جای این سرزمین خواهیم بود.

این پیشکسوت کشتی ایران تصریح کرد: باید از ورزش و فعالیت‌های مختلف فرهنگی برای جذب جوانان و کسب افتخارآفرینی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی به نحو عالی و مناسب استفاده کرد.

طالقانی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در ورزش کشور وجود دارد، راه‌حل بسیاری از مشکلات را عنایت خاص مسئولان و همراهی مردم و خیران با ورزش ذکر کرد.

وی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری یادواره شهدا اظهارداشت: عزت و اقتدار این ملت و کشور به خاطر ایثار و فداکاری شهیدان و صبر و مقاومت خانواده‌های آنهاست.

رئیس سابق فدراسیون کشتی گفت: رزمندگان‌اسلام و تمام یادگاران هشت‌سال دفاع‌مقدس و جانبازان و  آزادگان حق بزرگی بر کشور دارند و باید قدردان آنها باشیم.

طالقانی افزود: بزرگداشت نام و یاد شهیدان و تجلیل از آزادگان و جانبازان وظیفه است که با ایثار آنها میهن‌اسلامی سرفراز مانده است.

وی تصریح کرد: باید همواره ورزشکاران از شهیدان به خصوص فعالان عرصه‌های ورزشی در ادامه راه و موفقیت الگوبرداری کنند.

پیشکسوت ورزش خاطرنشان کرد: شهیدان همواره الگوهای حقیقی و ناب ورزشکاران در میدان‌های ملی و جهانی هستند و این یک ارزش محسوب می‌شود.

در پایان این مراسم از کتاب « تنها توی دشت » که شامل خاطرات و زندگی‌نامه شهدای ورزشکار یزد است رونمایی شد.

شهرستان یزد ۱۱۳ شهید ورزشکار دارد.

مجموع شهدای استان سه هزار و ۸۵۰ نفر است .

استان یزد در حال حاضر با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۴۷ هیات ورزشی و ۷۵ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.