فخرالسادات خامسی‌ هامانه عصر پنجشنبه در گفت ‌و گو با ایرنا به مناسبت روز خانواده ( 15 شهریور) این نهاد را ارزشمندترین بنیان اجتماعی دانست و افزود: خانواده سالم، بالنده و پایدار از مهمترین دغدغه‌های مسئولان استان به ویژه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری است.
وی بیان کرد: آرمان ما شکل‌ گیری خانواده‌هایی در استان یزد است که اعضای آن در راستای تحقق جامعه‌ای پویا، با نشاط، بالنده، سعادتمند، صالح، متعالی، سرزنده و با اخلاق تلاش کنند.
خامسی اظهار داشت: خوشبختانه یزد در مقایسه با دیگر استان‌ها وضعیت خوبی در حوزه خانواده دارد زیرا ریشه ‌های سنتی و مذهبی آن مانع بروز و تشدید برخی آسیب‌ها شده است.
وی با بیان اینکه فرهنگ سنتی استان یزد متأثر از فرهنگ اصیل ایران اسلامی است و جایگاه ارزشمندی برای خانواده قائل است، تصریح کرد: پیشینۀ مقبول اجتماعی یزد عامل کمک‌ کننده به ارتقای وضعیت فرهنگی استان است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد اضافه کرد: خوشبختانه نهادهای اجتماعی و فرهنگی یزد، مردم و سازمان‌های مردم ‌نهاد(سمن ها) استان به‌گونه‌ای در محور خانواده عمل می‌کنند که در این زمینه مایه دلگرمی دولت هستند.
خامسی افزود: معتقدیم ظرفیت‌های پنهان جامعه را باید توجه قرار داد، افراد، گروه‌های محلی و مردمی را تغذیه اطلاعاتی کرد تا آنها منتقل‌ کنندۀ آموزش‌های درست به خانواده‌ها باشند.
وی ادامه داد: تلاش ما آگاه‌سازی خانواده‌ها برای حضور مؤثر در اجتماع است و در این راستا برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی متعددی از سوی بخش دولتی و غیردولتی استان انجام و برای آینده نیز برنامه‌ریزی شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد افزود: خوشبختانه در استان خانواده ‌محوری حفظ شده اما امروزه در گذر از سنت به مدرنیته، شرایط گذشته تغییر کرده است و معتقدیم برای حفظ خانواده محوری باید ذائقه نسل جوان تغییر کند.
خامسی به بیان دغدغۀ دفتر اجتماعی استانداری یزد مبنی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اگر قرار است در حوزۀ خانواده اتفاقی بیفتد و خانواده علاوه بر حفظ شأن خود از آسیب‌ های اجتماعی دور بماند باید از راه درست وارد شد که در این خصوص اقداماتی انجام شد که برگزاری پویش اجتماعی ازدواج پایدار با شعار 'خانواده سالم و بالنده با ازدواج آگاهانه ' است.
وی یادآور شد: امیدواریم با توجه به برنامه‌های متعددی که در حوزۀ خانواده و کاهش آسیب‌ های اجتماعی در نظر گرفته شده است، شاهد شکل‌ گیری خانواده‌های سالم و جامعه‌ای متعالی باشیم.‎
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها ،آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.
51 درصد جمعیت استان یزد مرد و بقیه زن هستندو بعد خانوار حدود چهار نفر است.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.