رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا روز چهارشنبه در حاشیه رزمایش امداد و نجات در مدرسه توحید گفت: دانش آموزان امروز در مدارس شهید انصاری، توحید، فرندخت، جعفرنژاد، شرف، امام علی (ع)، یوسف آبادی، شهید نواب صفوی، فاطمیه و خاتم الانبیا (ص) آستارا این رزمایش را برگزار کردند.

حسین خورشیدی افزود: رزمایش با شعار مدرسه ایمن و جامعه تاب آور اجرا شد و زنگ ایمنی و تمرین پناهگیری در اتاق، خروج اضطراری و انتقال دانش آموزان به محل امن، کمک های اولیه، امداد و نجات از مراحل آن بود.

وی اظهار کرد: گروه ۴۰ نفره امداد و نجات هلال احمر برنامه هایی نظیر اطفاء آتش سوزی، نشت گاز، مواجهه با مصدومان فرضی، حرکت در مسیرهای ایمن، برقراری نظم، امنیت و آرامش، اسکان مصدومان و ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان فرضی را با همکاری دانش آموزان مدیریت کرد. 

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا ادامه داد: رزمایش ایمنی باعث هماهنگی، تعامل، ارزیابی و شناخت نقاط قوت و ضعف اعضای کارگروه ها در مدیریت حوادث احتمالی نظیر زلزله می شود. 

خورشیدی گفت: مربیان شرکت کننده در این رزمایش، آموزش لازم در خصوص پناهگیری، خروج اضطراری، تخلیه و اسکان اضطراری و امداد و نجات را به دانش آموزان مدرسه ارائه کرده بودند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر آستارا آماده برگزاری دوره های آموزش امداد و نجات در مدارس است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و ۱۸ هزار دانش آموز در مدارس آن به تحصیل علم مشغول هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.