مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه این مانور سراسری در ۲ هزار و ۴۰۰ فضای آموزشی استان با موضوع محله محور و مدرسه جایگاه ایمن برای آسیب‌دیدگان اجرا شد، گفت: در مرکز استان در ۲۰ مدرسه و شهرستانها در ۱۰ مدرسه این مانور به صورت محله‌محور و با مشارکت و همکاری اولیاء و مردم محله برگزار شد.

فرحناز قائدامینی روز چهارشنبه در آیین برگزاری این مانور در مدرسه آموزشگاه حضرت مریم (ع) شهرکرد افزود: در این مانور به مردم آموزش داده شد که مدارس ایمن به عنوان پایگاه‌های امدادرسانی در مواقع بحرانی هستند و می‌توان از این پایگاه‌ها برای اسکان به عنوان جایگاه امن استفاده کرد.

وی گفت: ایران روی خط زلزله قرار دارد و چهارمحال وبختیاری به عنوان نهمین استان زلزله خیز کشور است، ارائه آموزش به دانش‌آموزان و اولیاء برای مواجهه با بلای طبیعی یک امر مهم است.

به گزارش ایرنا، با به صدا در آمدن آژیر زلزله، دانش‌آموزان، پناه گیری صحیح، خروج اضطراری، اطفاء حریق، مدیریت بحران و امداد رسانی را تمرین کردند.

همچنین دانش‌آموزان امدادرسانی به مصدومان فرضی و اطفاء نمادین آتش‌سوزی را با همکاری اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی تمرین کردند.

مانور سراسری زلزله همه ساله با همکاری آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر ، ستاد میدیرت بحران، اورژانس و نیروی انتظامی برگزار می‌شود.

در سال تحصیلی جاری ۲۰۶ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۴۰۰ فضای آموزشی استان چهارمحال وبختیاری مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.