مرتضی سلیمی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این اقلام شامل ۴۵۵ دستگاه چادر،  ۳۶۵ شعله والور،  ۲ هزارو ۷۵ تخته پتو و ۳ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم نایلون پوششی با قید فوریت های امدادرسانی برای توزیع در میان زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی به شهرهای متاثر از حادثه ارسال شده است.

وی همچنین از آغاز مرحله اسکان و تغذیه اضطراری حادثه دیدگان از زلزله اخیر در استان آذربایجان شرقی به صورت همزمان در روستاهای شهرستان میانه خبر داد.
رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: با تلاش نیروهای امدادرسان هلال احمر، اردوگاه اسکان اضطراری و موقت در مدرسه روستای ورنکش با برپایی ۶۰ دستگاه چادر امدادی انجام شده است.  
سلیمی از تخریب  ۶۰ واحد مسکونی در روستاهای برزریق، اشتینار، قشلاق شهرستان ترک استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: عملیات آواربرداری در روستای ورنکش تمام شده است.

به گزارش ایرنا، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران اعلام کرد: این زلزله در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، ‌ زنجان و اردبیل را نیز لرزاند.

تاکنون ۶ نفر بر اثر این زمین لرزه جان خود را از دست داده اند و بیش از ۳۰۰ نفر مصدوم شده اند که ۲۲ نفر از مصدومان بستری و مابقی به صورت سرپایی مداوا شدند.

از ۸۰ روستای زلزله زده در منطقه تاکنون ۷۸ روستا ارزیابی شده اند و کار اسکان اضطراری در منطقه نیز آغاز شده است.

تَرْک یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران است. این شهر مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.