به گزارش ایرنا، رییس جمعیت هلال احمر بروجرد در حاشیه این مانور در جمعه خبرنگاران گفت: در این مانور دانش آموزان با امداد و نجات، حمل مصدوم، اطفای حریق، خروج اضطراری و پناه گیری آشنا می شوند.
محمد کرمی افزود: مردم با توجه به زلزله خیز بودن این شهرستان باید همیشه برای مقابله با زلزله آمادگی کافی داشته باشند و با امداد و نجات و مقابله با حوادث طبیعی آشنا شوند.
وی با اشاره به برگزاری مانور آمادگی در برابر زلزله طی سال های اخیر در مدارس بروجرد اظهارداشت: دانش آموزان در این مانور پس از یادگیری آموزش های لازم، آنها را به خانواده ها و جامعه منتقل می کنند.
رییس جمعیت هلال احمر بروجرد بیان کرد: مانور زلزله و ایمنی به دلیل انجام عملیاتهای عملی برای دانش آموزان مهیج است.
وی یادآور شد: دانش آموزان و کودکان هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه به ویژه زلزله آسیب پذیرترین قشر هستند، لذا در این مانور بر نحوه پناه گیری و خروج اضطراری درست آنها تمرکز بیشتری شده است.
کرمی ادامه داد: نقاط خطر مدارس با اجرای مانورها شناسایی می شوند و درهای ورود و خروج، پنجره ها، لوازم گرمایشی و نوع سازه ها مورد ارزیابی قرار می گیرند.
وی گفت: کم کردن تلفات در حوادث غیرمترقبه، آمادگی نیروهای امدادی و هماهنگی بیشتر بین ادارات امدادگر از اهداف برگزاری مانور زلزله و ایمنی است.
در این مانور که با همکاری هلال احمر بروجرد، آتش نشانی و اورژانس برگزار شد، دانشآموزان پناه گیری در محیط های بسته و باز، اطفای حریق و حمل درست مصدوم را آموزش دیدند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.