معاون فرهنگی، پرورشی و پیشگیری آموزش وپرورش هرمزگان گفت: مانور سراسری زلزله امسال با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» با مشارکت نیروهای هلال احمر، آتش‌نشانی و اورژانس و فوریت های پزشکی، مدیریت بحران، شهرداری ها و جمعی از مسوولان استانی انجام شد.
 احمد مهرانی در حاشیه برگزاری مانور سراسری زلزله که صورت نمادین در دبیرستان شاهد ناحیه ۲ بندرعباس برگزار شد، افزود: دانش آموزان در این مانور، آموخته‌های تئوری شامل پناه‌گیری، خروج اضطراری، اسکان اضطراری، کمک‌های اولیه و حمل مصدوم را به صورت عملی اجرا  می کنند.
وی بیان داشت: آموزش های زلزله باید جزء برنامه های اصلی مدارس قرارگیرد و دانش آموزان علاوه بر توانایی مقابله با حوادث و بلایای طبیعی، توانایی مقابله با مشکلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی جامعه را نیز داشته باشند.
این مسوول اظهارداشت: انسان وقتی بر روی گسل زلزله خیز زندگی می کند یا در معرض دیگر حوادث طبیعی قرار دارد باید خانه ای مستحکم برای خود بنا کند و آموزش های لازم را نیز ببیند .
مهرانی ادامه داد: این برنامه ها نباید فقط بصورت سالانه برگزار شود بلکه باید مستمر و برای همه اقشار و آحاد جامعه برگزار نماییم تا آمادگی لازم را برای مقابله با بلایای طبیعی را ایجاد کرده تا بتوانیم تلفات انسانی را کاهش دهیم.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.