مهرزاد حمیدی روز چهارشنبه در همایش بین‌المللی ورزش و توسعه پایدار در دانشگاه کردستان اظهار داشت: امروز ورزش کشور نیاز به معماری جدید دارد و دانشگاهیان می‌توانند در این زمینه نقش مهمی ایفا کنند.

وی افزود: ۳۳ هزار دبیر ورزش داریم و زیرساخت‌های مختلفی برای ورزش ایجاد شده اما سیستم یکپارچه مشخصی وجود ندارد.

حمیدی با بیان اینکه با توجه به امکانات موجود آمادگی جهش در حوزه ورزش داریم اضافه کرد: ورزش همگانی هم با تمرکز بر افراد بزرگسال شکل نمی‌گیرد بلکه باید بر کودکان توجه شود.

وی با اشاره به اینکه تکنولوژی‌های ارتباطی عامل ربودن حرکت از کودکان شده است گفت: توانایی‌های حرکتی کودکان امروز متفاوت از گذشته است و شاهد کودکانی تنبل و کودکانی کم تحرک هستیم.

 معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: مدل‌های فعلی برای گسترش تحرک و ورزش در جامعه به این دلیل که به تحرک کودکان از خانه و قبل از مدرسه توجه نمی‌کند، کارآمد نیست.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم در این همایش گفت:‌ سهم صنعت ورزش از تولید ناخالص داخلی ( GDP ) در دنیا ۴.۵ درصد است که این میزان در ایران کمتر از نیم درصد است.

علی شریف‌نژاد افزود: بخش ورزش در مراکز رشد و پارک‌های فناوری مغفول مانده است که برای رشد این حوزه مرکز نوآوری‌ فناوری‌های ورزشی ایران را راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد:‌ در سال‌های ۹۵ و ۹۶ دو رویداد در زمینه تجهیزات ورزشی و یک فستیوال صنعت ورزش را برای تقویت این بخش برگزار شده است.

رئیس دانشگاه کردستان هم در این همایش گفت: راهبردهای اصلی دانشگاه‌ها امروزه توجه به نقش مسئولیت اجتماعی است که باید در کنار فناوری، اشتغالزایی و رشد علم و دانش به این بعد هم توجه داشته باشد.

رحمت صادقی اضافه کرد: هدف اصلی توسعه پایدار انسان، زندگی و جامعه سالم است که وقتی عملکرد انسان سالم باشد شاهد زندگی و جامعه‌ای سالم خواهیم بود.

وی یادآور شد: ورزش علاوه بر اینکه از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند جایگزینی برای نشاط‌های نامطلوب مجازی است و بعد حرفه‌ای آن می‌تواند برای جوامع درآمدزایی داشته باشد.

نماینده رئیس دانشگاه سلیمانیه نیز در این همایش گفت: حکومت اقلیم اهمیت زیادی برای ایجاد کانال‌های ارتباطی میان ایران و اقلیم می‌دهد.

هوال خورشید با اشاره به اینکه روابط بین دانشگاهی یکی از این کانال‌های ارتباطی است اظهار داشت: نگاه دانشگاه سلیمانیه بر این است که بستن تفاهم‌نامه‌ها و برگزاری همایش‌های مشترک می‌توان خدمت بزرگی به علم باشد.

همایش بین‌المللی دو روزه ورزش و توسعه پایدار اول و دوم آذر در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود؛ ۳۵۷ مقاله به این همایش ارسال شده که ۲۱۲ مقاله آن در قالب پوستر و ۵۱ مقاله آن در قالب سخنرانی ارائه می‌شود.

سه نشست سه جانبه نیز در این همایش برگزار خواهد شد که اولین نشست بین دانشگاه کردستان، دانشگاه سلیمانیه و انجمن آسیب شناسی حرکات اصلاحی ایران، دومین نشست بین دانشگاه کردستان، دامشگاه سلیمانیه و انجمن مدیریت ورزشی ایران و نشست سوم نیز مابین دانشگاه‌های کردستان و سلیمانیه و پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.