هانی معلمی در حاشیه آیین اختتامیه فعالیت های تابستانی وزارت آموزش و پرورش در شهرستان لاهیجان به خبرنگار ایرنا افزود: در گذشته در سطح کشور اردو جنبه تفریحی داشت ولی از این پس این اردوها تبدیل به مهارت آموزی می شوند و اولویت هایی که در استان ها و کشور برای انتخاب دانش آموز به اردوها در نظر گرفته خواهدشد، جدای از اردوهای تفریحی و آموزشی ، اردوهای مهارتی است که در سرلوحه کار قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه شیوه نامه مهارت محوری اردوگاه ها در وزارت آموزش و پرورش طراحی شده و بزودی ابلاغی می شود اظهار داشت: در این دستور العمل و شیوه نامه شاخص هایی نظیر علاقه ، سلامت جسمی و مهارتی در نظر گرفته شده و دانش آموزانی که علاقه مندند مهارت یاد بگیرند، می توانند در این دوره ها شرکت کنند.

وی با بیان اینکه اردوهای تفریحی و آموزشی همچنان برقرار است، خاطرنشان کرد: این دوره ۱۵جلد کتاب برای مدرسان و مربیان چاپ  شده و اولین قدم ۲۹۲ مدرس در سطح استان ها تربیت می شوند و بیش از سه هزار و ۷۰۰نفر دانش آموز به عنوان مربی مهارت اردویی را فرا می گیرند و این مهارت ها در سه بخش مقدماتی ، تکمیلی و تخصصی است که مدرسان به عنوان استادان سطح استانی و مربیان به مناطق و مدارس اعزام خواهند شد.

به گفته معلمی ، در یک دوره پنج ساله از سازمان دانش آموزی تا اتحادیه انجمن دانش آموزان ، هلال احمر و سازمان بسیج دانش آموزی ، این آموزش ها را فرا می گیرند و نگاه برای دانش آموزان مهارت پیشه و مهارت محور است و امکان را برای جامعه فراهم سازند تا آموزش و پرورش نقش موثرتری در جامعه ایفا کند.

وی یادآور شد: در مرحله اول حدود شش هزار دانش آموز در سال اول آموزش دیده و مهارت ها را در بخش های مختلف فرا می گیرند و تاکید شده همه استان ها از ظرفیت های دانش آموزی استفاده کنند.

معلمی در خاتمه سخنانش اضافه کرد: امسال در مسابقات فرهنگی - هنری بیش از ۱۰میلیون دانش آموز در سطح مدرسه تا کشور شرکت کردند و به عنوان دانش آموزان صاحب مهارت شناخته می شوند و مهارت های هنرهای دستی ، تجسمی و فعالیت های دیگر نظیر موسیقی را فراگرفته اند.

آیین اختتامیه فعالیت‌های تابستانی وزارت آموزش و پرورش روز گذشته (یکشنبه) در مجتمع آموزشی یاس شهرستان لاهیجان با حضور مسئولان و دانش آموزان برگزار شد.

۶۰۲۹ / ۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.