رضا خضری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدرسه ۹ کلاسه شاه حسینی در بانه و پنج مدرسه در روستاهای گوماو، هه لو، قلی آباد، کوخی شیخ الاسلام و نمشیر مدارسی هستند که مهر امسال میزبان دانش آموزان خواهند بود.

وی با بیان اینکه برای توسعه و نوسازی مدارس به همکاری و کمک همه قشرهای جامعه نیاز داریم، افزود: مدرسه ۶ کلاسه حمزه آباد با پیگیری های انجام شده تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری می رسد و مدرسه ۶ کلاسه محله مولوی نیز با انجام پروسه اداری و حل مشکلات عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

خضری اضافه کرد: سال گذشته ۲ مدرسه شهرستان بانه جزء ۹۰ مدرسه برتر انتخاب شدند و امسال نیز سه مدرسه نمونه دولتی زانست، نمونه دولتی نیایش و هیات امنایی ثویبه حسن نژاد بر اساس برنامه تعالی مدیریت جزء مدارس برتر کشور انتخاب شدند.

اجرای پروژه مهر  

وی پروژه مهر را یکی از پروژه های مهم آموزش و پرورش با کمک و همراهی مردم و مسئولین برای شروع پرشور و بازگشایی مدارس دانست و یادآور شد: این پروژه با شعار «مهر اگر باشد پر از عزم جدید رونق تولید آید پدید» در بانه شروع شده که تلاش مجموعه آموزش و پرورش در راستای اجرایی شدن این شعار است.

خضری با اشاره به اهداف پروژه مهر گفت: اهدافی که پروژه مهر دنبال می کند اینکه هیچ لازم التعلیمی از تحصیل محروم نشود، هیچ کلاسی بدون معلم نباشد و هیچ مدرسه ای بدون برنامه نباشد، همه دانش اموزان کتاب داشته باشند و محتوای برنامه ها متناسب با اهداف آموزش و پرورش باشد و به موقع کلاس ها برگزار شود.

وی تاکید کرد: کمیته مهر شامل انتصابات، سازماندهی، تعمیر و تجهیر، تایید صلاحیت و توجیه و تفهم است که مدیران و معاونین مدارس انتخاب شده و ۹۰ درصد معلمان نیز در این راستا سازماندهی شده اند.

خضری با بیان اینکه از فضاهای آموزشی موجود حداکثر استفاده می شود، اظهار داشت: کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی مهمترین مشکل آموزش و پرورش بانه است که مشکل فضای آموزشی نیاز به زمان دارد و نیازمند همت جمعی است.

 در سال تحصیلی جاری ۳۳ هزار دانش آموز مقاطع مختلف در مدارس شهرستان مرزی بانه تحصیل می کنند.

مشکلات حوزه آموزش و پرورش بانه با دیگر شهرهای استان کردستان تفاوت دارد از یک سو خیرین در امر مدرسه سازی همت بالایی دارند ولی آنچه باعث شده این شهرستان در زمینه امکانات آموزشی محروم باشد پراکندگی روستاها،  کوخ نشینی و افزایش جمعیت شهری است.

تراکم جمعیت دانش آموزی در کلاس های درس برخی مدارس شهر بانه و تعداد کم دانش آموز در مدارس روستایی به نوعی سبب ناهماهنگی در این بخش شده است.

 شهرستان مرزی با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

۷۴۶۹/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.