به گزارش ایرنا، محمد رضا فلاح نژاد روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش نظرآباد اظهار داشت: رسالت آموزش و پرورش به عنوان مهمترین دستگاه بسیار خطیر است که در این راه نیاز به مشارکت همه دستگاه های اجرایی و دیگر نهاد ها دارد.
وی با اشاره به اینکه در این شهرستان فرهنگیان عملکرد مثبتی در عرصه تعلیم و تربیت دارند، خاطرنشان کرد: برای کاهش مشکلات در فضاهای آموزشی نیاز به همراهی والدین و نگاه ویژه خیرین مدرسه ساز در بخش ساخت و تجهیز کلاس های درسی جدید نیز داریم.
وی یادآورشد: حمایت همه جانبه از آموزش و پرورش بستر رشد و توسعه را در کشور بوجود می آورد.
فلاح نژاد تصریح کرد: اقدامات شایسته ای در حوزه کاری آموزش و پرورش نظرآباد صورت گرفته است اما این حوزه نیاز به تلاش بیشتر دارد تا به اهداف تعریف شده بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دست یابد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز نیز در این آیین به نقش و اهمیت مدیران در پیش برد اهداف آموزش و پرورش پرداخت و گفت: تحول در آموزش و پرورش به واسطه وجود مدیران تحول گرا تحقق می یابد.
سالار قاسمی ازانجام کار های کارشناسی شده و عالمانه، داشتن شوق و انگیزه ، قدرت نظارت بالا ، شجاعت و ریسک پذیری به عنوان ویژگی های مدیران تحول گرا در جامعه یاد کرد.
وی تصریح کرد: مدیر موفق باید در کارش استقلال داشته باشد و با خط و مشی اعتدال گرایانه و نگاهی کارشناسانه، نسبت به رفع موانع و مشکلات مجموعه تحت هدایتش اقدام کند.
وی بیان داشت : نگرش سازنده مدیران مدارس باعث رشد و شکوفایی هر چه بیشتر آموزش و پرورش می شود.
وی اضافه کرد: تغییرات اساسی در مدارس وابسته به تایید توانایی ها و شکوفایی استعدادهای افراد یک مجموعه توسط مدیران است.
وی یادآورشد: نگرش مدیریت تغییر در مدارس می بایست جای خود را به مدیریت تایید دهد تا با برنامه ریزی دقیق مدیران و انتخاب شایسته مدیران شاهد تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور باشیم.
قاسمی خاطرنشان کرد: اکنون بهبود کیفیت در آموزش و پرورش به یک موضوع علمی مهم تبدیل شده که مورد علاقه دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت نیز می باشد.
وی در ادامه به نحوه انتخاب مدیران شایسته و بکارگیری آنها در مدارس استان اشاره و تصریح کرد: تیم های تخصصی و فنی در آموزش و پرورش البرز برای انتخاب مدیران در نواحی و مناطق با سه رویکرد انتخاب صحیح مدیران ، آموزش و توانمندسازی آنها و مدرسه محوری تشکیل شده است .
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش دارای ظرفیت های بسیاری است که باید به آن نگاه ویژه شود.
در این آیین از تلاش های ابوالقاسم چنکشی قدر دانی شد و مسعود مهران نیا که معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز را عهده داشت به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش نظرآباد معرفی شد.
آموزش و پرورش البرز 460 هزار دانش آموز دارد که حدود 31 هزار نفرآن در مدارس نظرآباد تحصیل می کنند.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.