سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: تا ابتدای مهرماه سال جاری مدارس خشتی، گلی و کانکسی با احداث و تعمیر ۳۹۳ مدرسه آسیب دیده، برچیده خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، سید جواد حسینی امروز پنجشنبه ۳ مردادماه در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خوزستان، اظهار کرد: یک تعلیم و تربیت با کیفیت به ۳ نوع استاندارد نیاز دارد که اگر آنها محقق نشوند، با تعلیم و تربیت کیفی که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است، دست نخواهیم یافت.

وی افزود: اولین استاندارد کیفی تعلیم و تربیت، استانداردسازی نیرو و منابع انسانی است.

حسینی با اشاره به اینکه کلید رمز موفقیت آموزش و پرورش، معلمان آن هستند، تصریح کرد: معلمان کلید توسعه جامعه انسانی هستند.

سرپرست وزارت آموزش پرورش با اشاره به اینکه تنها راه جذب معلم از راه دانشگاه فرهنگیان است، عنوان کرد: معلمی باید به کلاس درس برود که دوره های علمی، فرهنگی، تربیتی و ... را گذرانده باشد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای خرید خدمت، راه اضطرار برای حل مشکل آموزش و پرورش هستند، بیان کرد: نیروها باید بومیِ محل و مورد نیاز آموزش و پرورش منطقه باشند. 

حسینی با اشاره به اینکه ۲۵۰۰ خیر مدرسه ساز در خوزستان وجود دارد، عنوان کرد: ۵۰۰ خیر از این تعداد فعال هستند.

سرپرست وزارت آموزش پرورش با اشاره به  ۳۹۳ مدرسه در خوزستان که بر اثر سیل تخریب و یا آسیب دیده اند، گفت: این مدارس را با همت خیرین و سازمان نوسازی مدارس تا ابتدای مهر ماه سال جاری ساخته و به دانش آموزان تحویل خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در اول مهر دیگر مدرسه کانکسی در استان نخواهیم داشت، تصریح کرد: با همت دولت و خیرین، بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان در ساخت، تعمیر  تجهیز و نوسازی مدارس هزینه شده است و بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای سال ۹۸ در نظر گرفته شده است، همچنین ۵ میلیارد تومان به منظور تجهیز مدارس در دستور کار قرار دارد.

حسینی با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه مجمع دانش آموزان مدرسه یار، راه اندازی خواهد شد، بیان کرد: باید مشارکت در مدرسه را فراگیر کنیم، چرا که مشارکت در مدرسه سازی سخت و پرهزینه است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار کلاس درس و یک سوم مدارس توسط خیرین ساخته شده است، تاکید کرد: باید دانش یاری، هنر یاری و ... را نیز به مدرسه یاری اضافه کنیم.

سرپرست وزارت آموزش پرورش با اشاره به آماده شدن طرح آمایش سرزمینی در سراسر کشور، یادآور شد: در این طرح با توجه به نیاز سنجی منطقه کارها انجام‌ می شود، همچنین خوزستان با ۴/۸ متر مربع فضای آموزشی از استانداردهای کشور عقب تر است.

وی افزود: از سال ۹۵ تا ۹۷، ۶۱۸ مدرسه با تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در خوزستان احداث شده است.

حسینی تاکید کرد: قول داده ایم در اول مهر، ۳ جشنِ برچیده شدن مدارس خشتی و گلی، استاندارد شدن وسایل حرارتی آموزش پرورش و کلاس درس و برچیده شدن کلاس های کانکسی را برگزار کنیم.

سرپرست وزارت آموزش پرورش با اشاره به اینکه مدرسه، جعبه سیاه جامعه است، گفت: مدرسه، کانون تحول در جامعه و معلم، کارگزار فکور جامعه است و هر چه مدارس استاندارد، کیفی و بزرگتر بسازیم، بیمارستانها، تیمارستانها، زندانها و کلانتری های کوچکتری خواهیم داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.