خلیل رنجبر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر از این تعداد دارای نیاز ویژه ذهنی، آسیب بینایی، شنوایی، معلولیت جسمی حرکتی، چند معلولیتی و اُتیسم بوده و در مراکز با نیازهای ویژه استان تحصیل می‌کنند.

وی اضاقه کرد: همچنین حدود هفت هزار نفر دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری، دیرآموز و تلفیقی فراگیر نیز در راستای تحقق عدالت آموزشی و در مدارس عادی ودرکنارهمسالان خود به کسب علم ودانش می‌پردازند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: در سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ تعداد ۸۸ مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی در تمام شهرستان ها و مناطق تابعه با بیش از ۵۷۰ نیروی شاغل متخصص در حوزه استثنایی به دانش آموزان با نیازهای ویژه خدمات آموزشی و توانبخشی ارائه می‌کنند.
وی یادآور شد: همچنین با توجه به خواسته ها و نیازهای دانش آموزان با نیازهای ویژه از مهرماه جاری و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، اولین مدرسه استثنایی در مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان سنندج در مقاطع تحصیلی پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه شروع به کار خواهد کرد.

رنجبر تاکید کرد: کودکان باید نحوه زندگی در جامعه و تعامل با یکدیگر را در مدارس آموزش ببینند و برای اجرایی شدن این مساله نیاز است تمام دانش آموزان از آموزش و یادگیری در کنار یکدیگر به صورت برابر بهره مند شوند.
وی گفت: آموزش تلفیقی - فراگیر یکی از روش های تحقق این مهم برای دانش آموزان عادی و دانش آموزان با نیازهای ویژه به شمار می رود و ما به صورت جدی آن را پیش می‌بریم.

در سال تحصیلی گذشته هفت هزار و ۱۷۰ دانش آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل بودند.
۷۳۴۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.