به گزارش ایرنا، به نقل از از اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش و پرورش فارس، عبدالرسول احمدی یکشنبه در جمع اعضای ستاد استانی نظارت بر حقوق والدین و دانش آموزان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و لزوم رعایت حقوق شهروندی، نظارت بیشتر بر فرایند ثبت‌نام مدارس ضروری است.
وی افزود: لازم است ادارات آموزش‌ و پرورش سراسر استان با نظارت فعال و هوشمندانه از هرگونه اقدامی که سبب تضعیف حقوق والدین و دانش آموزان شود و بدبینی، سوءظن و بی‌اعتمادی مردم به ‌نظام آموزشی را ایجاد کند ویا گسترش دهد، جلوگیری کنند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس از اعضای این ستاد درخواست کرد با راه اندازی و تقویت تیم‌ های بازرسی به صورت محسوس و نامحسوس بر روند ثبت نام در مدارس نظارتی دقیق داشته باشند.
احمدی به مکانیزم‌های مختلف در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: با آنکه ثبت نام بر مبنای طرح آدرس و محل جغرافیایی سکونت دانش آموز نواقصی دارد درحال حاضر وبا شرایط موجود چاره‌ای جز انتخاب این روش نیست.
وی همچنین خواستار رسیدگی شفاف به اسناد مالی مدارس شد و ابراز داشت: گردش مالی مدارس باید شفاف باشد تا مردم اعتماد بیشتری به مجموعه آموزش وپرورش داشته باشند. اگراین اعتمادسازی توسط مدیران رخ دهد، مردم، نیز آن‌ها را یاری خواهند کرد و این هنر مدیریت در مدرسه است.
براساس دستورالعمل وزارت آموزش وپرورش ستادهای نظارت بر حقوق والدین و دانش آموزان درسطح وزارت واستان تشکیل شده است که بر روند ثبت ‌‌نام دانش‌آموزان در مدارس نظارت کامل می‌کنند.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.