به گزارش ایرنا، علی نواداد عصر یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: نیازهای سرگرمی، تفریحی و تربیتی نوجوانان و جوانان به موازات پیشرفت های مختلف در جامعه و بویژه آمدن ابزارها و فناوری های نوین ارتباطی هر روز به سرعت درحال دگرگونی است.
وی اظهار کرد: 2 سه دهه قبل با برنامه ریزی های ساده وقت های خالی دانش آموزان در تعطیلات تابستانی غنی سازی می شد اما اکنون به دلیل تغییر نیازها هیچ کدام از آن برنامه ها نتیجه مفید نمی دهد.
وی با اشاره به گسترش استفاده از فضاهای مجازی در میان گروههای سنی مختلف جامعه ادامه داد: این موضوع ظرافت، اهمیت و حساسیت برنامه ریزی اوقات فراغت دانش آموزان را هر روز بیشتر می کند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل همچنین با اشاره به وجود دهها شهرک فاقد مدرسه در اردبیل گفت: این امر یک موضوع مهم و در عین حال ناراحت کننده است و ضرورت دارد نسبت به رفع این مشکل در اسرع وقت برنامه ریزی و اقدام شود.
مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان اردبیل نیز در این نشست گفت: در هزاره سوم و در شرایط کنونی مسائلی مانند تربیت دانش آموزان و اوقات فراغت یک موضوع پیچیده ، به روز و مداوم است و برای نتیجه گیری از کارها و اقدام های انجام گرفته در این ارتباط باید دیدگاهها و نگاههایمان را تغییر داده و به روز کنیم.
محسن امینی افزود: امروزه تربیت یک موضوع تخصصی است که با تاسف جای روش های روز و کارآمد تربیتی دنیای کنونی در مدارس ما خالی است.
وی با اشاره به اینکه تربیت یک موضوع فردی نیست ادامه داد: بدون حضور والدین دانش آموزان در مسائل تربیتی فرزندان هرگونه اقدام در این زمینه بی نتیجه و ابتر خواهد بود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در این نشست موضوع پیشنهادی از سوی مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اردبیل مبنی بر دعوت از یک دانش آموز دختر و یک دانش آموز پسر عضو شورای آموزشی استان اردبیل در نشست های مربوط به این شورا را به رای گذاشت که با اکثریت آرا تصویب شد.
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.