'حمید ادبی' روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دانش آموزان اردکانی به رشته تجربی با توجه به جاذبه های آن، علاقه بیشتری دارند و در حقیقت به دلیل رشته های پزشکی، وارد این آن می شوند .
معاون آموزش و پرورش اردکان با بیان اینکه والدین دانش آموزان از ابتدا دورنمای شغل پزشکی برای فرزندان خود ترسیم می کنند تصریح کرد: این گرایش، سبب می شود جامعه به این سمت جذب و توجیه والدین کار سختی باشد.
ادبی اظهار کرد: حتی اگر دانش آموزان، خود مایل به انتخاب رشته های فنی باشند خانواده ها این اجازه را به آنها نمی دهند، آگاه کردن والدین، کمک زیادی به انتخاب رشته مناسب به دانش آموزان می کند و رشته ای خوب است که متناسب با استعداد و علاقه هر فرد باشد .
معاون آموزش و پرورش اردکان با بیان اینکه دانش آموزان در رشته های فنی، آینده درخشانی دارند و اعتماد به نفسشان بالا می رود افزود: برخی به باور غلط خود، تصور می کنند رشته های فنی برای دانش آموزانی با ضریب هوشی پایین است در حالی که بعضی از درس های فنی از درس های نظری بسیار سخت تر است.
ادبی گفت: در تغییر نظریه مردم و جامعه در ابتدا باید دیدگاه ها را تغییر داد و در درجه دوم، تنوع در رشته های فنی را بالا برد .
وی در ادامه با بیان آمار شرکت کنندگان اردکانی در آزمون سراسری کنکور امسال افزود: در مجموع 470دانش آموز دختر و 367دانش آموز پسر، هر یک در پنج گروه و با مجموع 837 نفر جمعیت در آزمون سال 97شرکت کردند که نسبت به سال گذشته 30نفر افزایش داشته است.
17 هزار دانش آموز در 110 مدرسه اردکان مشغول به تحصیل هستند .
مرکزشهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.