به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه آستارا روز جمعه در همایش شیرخوارگان حسینی در مسجد فاطمه زهرا (س) این شهر گفت: حضرت علی اصغر (ع) سند حقانیت واقعه کربلاست و امام حسین (ع) هرگز برای به دست آوردن حکومت و قدرت قیام نکرد و حضور فرزندانش در صحنه خونین کربلا، موید این نکته است. 

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: قیام امام به منظور ترویج عدالت، امر به معروف و نهی از منکر بود و حضرت فاطمه و زینب کبری (س) بهترین الگوها برای بانوان جامعه اسلامی هستند. 

 وی بیان کرد: اگر مادران می خواهند فرزندان آنها سربازان راستین امام زمان (عج) باشند، از تربیت دینی و قرآنی مبتنی بر سیره و سبک زندگی اهل بیت (ع) غافل نشوند و پیام شیرخوارگان، تربیت اخلاقی فرزندان با هدف زمینه سازی ظهور منجی است. 

در این همایش، مادران عزادار با بستن سربندها و پوشاندن لباس های متحد عزا به فرزندان خود شرکت کرده بودند و به صورت دسته جمعی زمزمه می کردند؛ یا صاحب الزمان! فرزندم را نذر یاری قیام تو می کنم؛ او را برای ظهور، نزدیک خود برگزین و حفظ کن!

تعدادی از خیران شهرهای آستارا و لوندویل با توزیع احسان و نذورات، عشق و علاقه خود را به امام حسین (ع) و یاران باوفایش ابراز کردند و نوزادان قرار گرفته بر دست های مادران، یاد آور اتمام حجت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با کفار در میدان کربلا بود.

مداحی و سینه زنی در سوگ شهادت طفل شش ماهه حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) از دیگر بخش های این آئین معنوی بود. 

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۸۷ مسجد در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد. 

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.