به گزارش ایرنا، امروز /چهارشنبه/ برابر با تاسوعای حسینی محرم الحرام سال 1440 قمری/ 1397 شمسی/ مردم مذهبی خوی در سوگ عباس بن علی(ع) بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.
خوی امروز شاهد عاشقانه ترین و باشکوه ترین آیین های معنوی عزاداری بود که در آن شیفتگان مکتب اهل بیت (ع) آمده بودند تا در سوگ مظهر عشق، جوانمردی و وفاداری، علمدار دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) اینگونه عشق و ارادت خویش را به خاندان عصمت و طهارت (ع) به نمایش بگذارند.
خیل عظیم عزاداران حسینی شهرستان خوی در قالب دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش به ویژه حضرت قمر بنی هاشم (ع) سقای دشت کربلا و سالار لشکر امام حسین(ع) به عزاداری پرداختند.
دسته ها و هیات های مختلف عزاداری از خیابان های منتهی به مرکز شهر خوی عبور کرده و به عزاداری پرداختند تا با عرض تسلیت به پیشگاه حضرت مهدی موعود (عج) در این غم جانکاه سهیم باشند.
بیرق ها و علم های عزاداری از گوشه و گوشه شهرهای اطراف و هیات های مختلف برافراشته شده و صدای طبل ها، سنج ها و شیپورها طنین انداز شد.
مردم عزادار خوی با چشمانی اشکبار و قلبی غم بار زیارتنامه و زیارت عاشورا قرائت می کنند و این گونه از پیام های کربلا که ولایت پذیری، ایثار، امر به معروف و نهی از منکر است درس زندگانی می آموزند.
همچنین جوانانی با برتن کردن لباس هایی مخصوص و بر دوش کشیدن کوزه های آب به یاد سقای کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع)، عزاداران حسینی(ع) را سیراب کردند.
به گزارش ایرنا، روز نهم محرم، تاسوعای حسینی(ع) به نام سقای کربلا معروف شده است و مردم در این روز با برگزاری آیین های مختلف، به یاد مظلومیت و رشادت های قمر بنی هاشم عزاداری می کنند.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.