به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محسنی روز یکشنبه در مراسم عزاداری در حسینه ثارالله ناحیه بسیج امام رضا (ع) گفت: یکی از آفات مهم دین تفکر بنی امیه است.
وی ادامه داد: در چنین تفکری به جای اینکه خدا محور و حاکم باشد، مادیات و انسان محور است و به جای اینکه مبنای محاسبات، دین باشد، مادیات مبانی هر حرکتی است.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر امام حسین (ع) با عمر سعد گفتگو کرد نه معنای مذاکره امروزی است که داد و ستدی باشد یا زیربار سخن او رود بلکه هدف اصلاح و هدایت عمر سعد بود.
وی تصریح کرد: اگر قرار بود امام حسین زیر بار سخن دشمن رود، اصلا به کربلا نمی آمد و زندگی آرام در مدینه را برای احیای دین ترک نمی کرد.
حجت الاسلام محسنی تصریح کرد: اسلام در مرحله اول برای پیشگیری از فساد در جامعه و در گام بعدی برای مقابله با آن برنامه دارد.
وی گفت: تنها خواسته امام حسین (ع) از دشمن گرفتن فرصت در شب عاشورا برای قرائت قرآن، نماز خواندن، دعا کردن و استغفار بود.
این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: این خواسته امام حسین (ع) نشان از اهمیت و جایگاه ارتباط انسان با خالق خود است زیرا ایشان در خطرناک ترین شرایط به فکر ارتباط معنوی با خالق خود بود.
وی تصریح کرد: امام حسین (ع) در ظهر عاشورا نیز نماز جماعت را در سخت ترین و بدترین شرایط امنیتی اقامه کردند.
وی خاطر نشان کرد: مشکل مهم جامعه ما آن است که یا از اسلام شناخت کافی نداریم و یا اینکه معارف اسلامی را می دانیم ولی در حوزه عمل ضعیف هستیم.
این کارشناس دینی تصریح کرد: در بسیاری از عرصه های زندگی اعم از فردی، خانوادگی و اجتماعی، به جای بهره گرفتن از معارف مکتب اهل بیت (ع) و قرآن به سراغ نظریه های غربی رفته ایم.
وی خاطر نشان کرد: نظریه های غربی هر روز در حال تغییر است و برخی از دانشمندان در رشته های مختلف علمی بویژه رشته های مربوط به علوم انسانی نظر دانشمندان قبلی را رد می کنند.
حجت الاسلام محسنی تصریح کرد: این در حالی است که معارف دینی به واسطه اتصال به سرچشمه وحی خالی از خطا و موجب سعادت دنیا و آخرت است.
مراسم سوگواری در حسینه ثارالله بسیج ناحیه امام رضا (ع) در دهه اول ماه محرم، هر روز پس از نماز صبح در محل این حسینه با نماز جماعت صبح، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و مداحی با حضور پرشور مردم غرب اصفهان برقرار می شود.
هر ساله طی روزهای تاسوعا و عاشورا بسیاری از دستجات عزاداری با حضور در این خیمه سوگواری می کنند.
/7134/ 2093 ** خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.