امام جمعه سبزوار گفت: اجتماع پرشور دهها میلیونی اربعین موهبت و هدیه الهی برای مکتب تشیع و محبان اهل بیت (ع) است که حقانیت شیعه را به نمایش می گذارد.
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه افزود: راهپیمایی اربعین بستری برای عینیت بخشیدن به معارف اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر، ظلم ستیزی و عزت طلبی جهان اسلام است.
وی اظهار داشت: بیش از 40 کشور از مذهب ها و نژادهای مختلف شیفته شعارها و راه حضرت امام حسین (ع) قدم در راه زیارت اربعین می گذارند.
امام جمعه سبزوار گفت: رسانه های بین المللی و استعماری جهان که در مواردی حوادث کوچک منطقه را بزرگ نمایی می کنند در برابر راهپیمایی با شکوه دهها میلیونی اربعین انعکاس لازم را نمی دهند.
وی افزود: در برابر بی تفاوتی رسانه های غربی به اجتماع اربعین، رسانه ها، خبرگزاریهای داخلی و رسانه های عراق باید عظمت اربعین را به سراسر جهان مخابره نمایند.

* امام جمعه تربت حیدریه نیز با بیان اینکه نهضت و فرهنگ عاشورا بقای اسلام را بیمه کرد گفت: ما از عاشورا و اربعین باید ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را بیاموزیم.
حجت الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: باید از اربعین درس مقاومت بیاموزیم تا ارزش های والای جهان اسلام در بین مردم عالم همه گیر شود.
وی همچنین از اجتماع میلیونی اربعین در کربلا به عنوان نماد ایستادگی و مقاومت در مقابل استکبار جهانی یاد کرد و از مردم برای شرکت گسترده در این حضور معنوی دعوت به عمل آورد.

* امام جمعه گناباد نیز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان و فرهیختگان از دولتمردان خواست با رویکرد جهادی، سر و سامان دادن به اقتصاد، حمایت از نخبگان و بهره گیری بیشتر از تجارب آنان در صدد رفع تنگناهای کشور بر آیند.
حجت الاسلام حسن صادقی نسب گفت: تنگناهای کشور تنها با اتکا به توان داخلی قابل رفع است و باید اقتصاد مقاومتی رویکرد همه بخشها قرار گیرد.
وی همچنین از پیاده روی اربعین حسینی در عراق به عنوان آیین فرامذهبی و بهترین نماد معرفی ارزشهای شیعه یاد کرد و افزود: این آیین همه ساله با حضور بیش از 20 میلیون نفر از اقوام مختلف از جمله فارس، عرب، کرد، ترک و بلوچ برگزار می شود و ثابت می کند که شیعیان گروه کوچکی نیستند و مردمی با فرهنگ ، مهربان و دارای همزیستی مسالمت آمیز هستند.
وی اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان با شبهه افکنی به دنبال اختلاف افکنی بین مردم ایران و عراق هستند راهپیمایی اربعین نماد وحدت و همدلی مسلمانان شیعه و سنی است.
2095/ 6121 / 8145/7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.