به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم صالحی عمران روز شنبه در حاشیه جلسه مجمع خیرین، واقفان و حامیان دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان در جمع خبرنگاران در رشت، دانشگاه فنی و حرفه ای را از دانشگاه های ماموریت گرا عنوان و اضافه کرد: ماموریت اصلی این دانشگاه تربیت تکنسین و کارشناس حرفه ای و شغلی است، آموزش هایی در این دانشگاه ها به دانشجویان ارائه می شود که بتوانند بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شوند.

وی با تاکید بر این مطلب که پشت میز نشین در دانشگاه فنی و حرفه ای تربیت نمی کنیم، اظهار داشت: خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای است و بر اساس آمارها سالانه حدود ۴۰ هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه البته در برخی رشته ها ۸۰ تا ۸۳ درصد به بازار کار راه می یابند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: در زمان حاضر، ۱۷۳ دانشکده و آموزشکده با حدود ۱۵۰ هزار دانشجو در سطح کشور مشغول فعالیت دارد که از این تعداد ۵۳ آموزشکده و دانشکده به دختران اختصاص داده شده است.

وی با بیان این که به اعتقاد ما دانشگاه های مهارتی بایستی بیش از وضعیت موجود توسعه یابد، تصریح کرد: موظفیم تا دانشگاه های مهارتی را از لحاظ کمی توسعه دهیم و این مهم نیاز جامعه، اقتصاد، کشاورزی و غیره است که بایستی تکنسین تربیت شود.

صالحی عمران با اشاره به تغییر سرفصل های دانشگاه فنی و حرفه ای در مهر امسال اظهار داشت: سرفصل های ۴۱ رشته تحصیلی کاردانی پیوسته این دانشگاه تغییر یافته که رویکرد این برنامه مبتنی بر اشتغال، مهارت و ورود به بازار کار طراحی و تنظیم شده است.

 وی در ادامه گفت و گو با خبرنگاران بیان داشت: مواد مصرفی، تربیت استاد، کارگاه ها و غیره در دانشگاه فنی و حرفه ای سرمایه گذاری سنگینی است که شاید کفاف توسعه حداقل کیفی آموزش های مهارتی را نداشته باشد و برنامه جدی اینست که شرکای این دانشگاه را افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: از خیرین، صنعتگران، صنایع کوچک و متوسط و کارفرمایان دعوت می شود تا به دانشگاه فنی و حرفه ای برای توسعه آموزش های کمی و کیفی کمک کنند و امیدواریم که سایر مسئولان و کسانی که منابع مالی در اختیار دارند، توجه بیشتری به این دانشگاه داشته و بخش خصوصی هم در کنار ما باشند.

۳۴ پروژه دانشگاه فنی و حرفه ای کشور عصر امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در طالب آباد انزلی از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می شود.

بر اساس آخرین آمار، هفت هزار و ۷۰۰ دانشجو در ۵۵ کد رشته تحصیلی کاردانی و ۳۳ کد رشته کارشناسی در دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای گیلان تحصیل می کنند.

۷۲۸۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.