به گزارش ایرنا رحیم عطائی پور روز سه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان افزود: با توجه به راهبردهای سندهای فرابخشی کارآفرینی و اشتغال، جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین برتر از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با هدف شناسایی و معرفی الگوهای کارآفرین مهارت محور به جامعه و استفاده از توانمندی های آنها در بخش های مختلف اقتصادی به منظور ایجاد و توسعه فرهنگ مهارت آموزشی و اشتغال در کشور برگزار می شود.
وی اظهار کرد: شناسایی و معرفی مهارت آموختگان کارآفرین به جامعه و استفاده از توانمندی آنان در جهت
ارایه الگوهای کارآفرینی مهارت محور، ایجاد زمینه و تمهیدات اشتغال برای مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه ای از روش کارآفرینی، ارتقا جایگاه رفیع مهارت آموختگان کارآفرین در جامعه، حمایت، تشویق و ایجاد انگیزه در مهارت آموختگان برای راه اندازی کسب و کار جدید، فراهم کردن بستر برای شکوفایی استعدادها و ظرفیت های کارآفرینی و افزایش روحیه خودباوری در جوانان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
عطائی پور با اشاره به برگزاری این جشنواره در 2 مرحله استانی و کشوری خاطرنشان کرد: هر مرحله دارای معیارها و شاخص هایی معین است، در مرحله استانی پنج نفر از کارآفرینان برتر شناسایی و به مرحله کشوری معرفی می شود.
وی درباره شرایط شرکت در این جشنواره اظهار کرد: مهارت آموخته کارآفرین، فردی است که از مراکز آموزش فنی و حرفه ای یا آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد گواهینامه مهارت اخذ کرده و علاوه بر راه اندازی کسب و کار در زمینه مرتبط با عنوان گواهینامه اخذ شده، حداقل یک نفر را به استخدام درآورده باشد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان بیان داشت: مهارت آموختگان مراکز دولتی و آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد از سال های 93 تا نیمه اول 96 که اقدام به راه اندازی کسب و کار کرده باشند، می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
وی با بیان این که معیارهای ارزیابی مهارت آموخته کارآفرین برتر شامل شش موضوع است، تصریح کرد: اشتغالزایی حداکثر 30 امتیاز، منطقه جغرافیایی کسب و کار ایجاد شده 20 امتیاز، عوامل آموزشی 20، توسعه کسب و کار ایجاد شده 20 ، عوامل ویژه هشت و افتخارات هفت امتیاز در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: علاقمندان کارآفرین برای شرکت در این جشنواره می توانند حداکثر تا 30 خردادماه جاری فرم مربوطه را از مراکز و وب سایت فنی و حرفه ای استان گیلان دریافت کرده و بعد از تکمیل آن مدارک و مستندات را به مراکز فنی و حرفه ای در شهرستان های مختلف تحویل دهند.
وی اظهار کرد: بعد از ارزیابی کارآفرینان برتر استان گیلان در تیرماه امسال همزمان با تقدیر از مربیان نمونه مراکز فنی و حرفه ای استان گیلان در مراسم ویژه ای تجلیل می شوند و پنج نفر برتر به مرحله کشوری راه می یابند که ششم مرداد در روز ملی آموزش های فنی و حرفه ای و ترویج کارآفرینی تجلیل خواهند شد.
بر اساس آخرین آمار 22 مرکز دولتی فنی و حرفه ای، یک مرکز سنجش مهارت و 850 آموزشگاه آزاد ارائه خدمات مهارتی در استان گیلان فعال است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.