این طرح تولید میلگرد با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد ریالی به اجرا درآمده که ۴۰ فرصت شغلی جدید به صورت مستقیم در شهرستان اردستان ایجاد می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در آیین بهره‌برداری از این طرح، سیاست دولت را در جهت کمک به تولیدکنندگان دانست و گفت: وقتی پای صحبت فعالان اقتصادی می‌نشینیم، مشکلاتی مطرح می‌شود که برخی مدیران از آن سخن نگفته و کسی پیگیرشان نیست.

سیدحسن قاضی‌عسگر با بیان اینکه پیشرفت جوانان ایرانی در صنعت دفاعی موجب شگفتی دنیا شده، افزود: باید برای دانش‌آموختگان دانشگاهی وقت بگذاریم و از مهارت‌های آنها استفاده کنیم چراکه سفره وام‌های کم‌بهره جز برای کشت‌های گلخانه‌ای جمع شده که آن نیز باید بر مبنای اولویت‌ها تخصیص یابد.

وی بیان کرد: باید فنی و حرفه‌ای جدی گرفته شده و جوانان از مدرک‌گرایی فاصله بگیرند چرا که بیشتر آموزش‌های دانشگاهی بر مبنای نیاز جامعه نیست؛ باید هزینه مدیریت و آموزش مد نظر باشد زیرا وقت کار است و با گلایه کاری از پیش نمی‌رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با تاکید بر لزوم کاهش فرایندهای پیچیده اداری اضافه کرد: دولت تدبیر و امید ۴۲ مرحله مسیر صدور مجوز صنعتی را به ۱۸ مرحله کاهش داده و این امر در نظام کشاورزی به ۱۲ مورد کاهش یافته است؛ همچنین وزارت اقتصاد و امور دارایی سامانه‌ای راه‌اندازی و همه مجوزها را الکترونیکی کرده تا در امور مردم تسهیل بیشتری ایجاد شود.

وی همچنین تصریح کرد: تشکیل دادگاه ویژه کارکنان دولت را از دادگستری خواستار شدیم تا کسانی که در مسیر سرمایه‌گذاری و اشتغال مشکل ایجاد می‌کنند، محاکمه شوند که البته تعدادی از متخلفان زندانی شده‌اند.

قاضی‌عسگر، مشکلات اقتصادی کشور را شامل اقتصاد دولتی و لزوم خصوصی‌سازی درست، بازنگری در پرداخت یارانه کور و بی‌هدف مانند قیمت بنزین و ارز دو نرخی برشمرد و تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرای بخشی‌نگری باید با همکاری دولت در زمینه برطرف کردن این مسائل گام بردارند.

وی به زمین‌های واگذار شده به بخش خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت: برخی افراد زمینی دریافت و به حال خود رها کردند که باید به سرعت آزادسازی شده و برای برطرف کردن مشکل سرمایه‌گذاران واقعی اقدام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان همچنین یادآور شد: در حوزه آب نیز مشکل داریم و باید مدیریت مصرف را جدی گرفته و این مایع حیاتی را به راحتی از دست ندهیم که در راه کار تخصصی و استفاده بهینه از دیدگاه کارشناسان ضروری است.

فرماندار اردستان نیز در ادامه گفت: این شهرستان از نظر وسعت رتبه سوم را در استان اصفهان دارد اما جمعیت آن با گذشت چندین دهه از ۱۵۴ هزار نفر به ۴۲ هزار نفر کاهش یافته است.

حمیدرضا تاملی با اشاره به وجود هفت دهستان افزود: ۶ دهستان اردستان جزو نقاط کمتر برخوردار به شمار می‌رود و ظرفیت‌های زیربنایی زیادی دارد اما به خوبی مورد استفاده قرار نگرفته بود.

وی با اشاره به مشکلات موجود بیان کرد: نخستین مشکل موضوع مقررات و جایگاه کسب و کار است زیرا برای گرفتن یک پروانه چند هفته باید انتظار کشید و برخی دستگاه‌های صادرکننده مجوز از موضوع اطلاع دقیقی نداشته و چنان کار را سخت می‌گیرند که سرمایه‌گذار نمی‌تواند کار کند.

فرماندار اردستان اضافه کرد: مردم منطقه در بحث آب کشاورزی و تعادل‌بخشی به منابع با نصب کنتورهای هوشمند همکاری خوبی داشتند اما هیچ‌گونه برنامه تشویقی در نظر گرفته نشده و عدالت در برداشت نیز اجرا نشده است.

وی با اشاره به نگاه تک بعدی وزارت نیرو به موضوع، خواستار تخصیص مصرف ذخیره آب به کشاورزان شد و تامین نقدینگی برای ساخت‌ پست‌های برق جدید را از دیگر مشکلات موجود برشمرد.

۶۶ واحد صنعتی در شهرستان اردستان وجود دارد که از میان بیش از ۴۰ واحد با ظرفیت اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان واقع است.

۷۴۳۱/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.