مدیرکل فنی وحرفه ای استان زنجان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان گفت: اهمیت و جایگاه آموزش های مهارتی و فنی حرفه ای اهمیت زیادی دارد تا جایی که  اقتصادانان می گویند که در آینده ای  نه چندان دور  اشتغال، کار آفرینی و اقتصاد جامعه در دستان افرادی است  که بطور کامل به مهارت آموزی مسلط باشند.

محمد انصاری افزود:  این مهارت باید در بخش های مختلف اقتصادی ایفا گر باشند و در این میان بنگاه اقتصادی،  شرکت و حتی فعال اقتصادی  خواستار استفاده  از  نیروهای مبتنی بر  مهارت آموزی بوده و حکمرانی و مدیریت آموزش های فنی و حرفه ای لازم ارتقای این  نوع فرهنگ است.

وی اضافه کرد: به دلیل عدم برخورداری جوانان از مهارت کافی به بیکاران و جمعیت غیر فعال جامعه  تبدیل می شوند و  در این میان زنان خانه  دار، دانش آموزان و سایر قشرها  از جمله گروههای هستند که با ارائه آموزش های لازم می توانند در چرخه اقتصادی و معیشتی  اثرگذار باشند.

انصاری خاطرنشان کرد: بر این مبنا می توان با آموزش های لازم، پشتیبانی کردن و با ایجاد شرایطی  مشاغل خانگی و حتی بازار کار لازم  را گسترش داد و به ورود بخش غیر فعال به فعال اقتصادی جامعه  منتهی  می شود.

وی یادآوری کرد: متاسفانه قشر عمده ای از جمعیت بیکاران کشور را  دانشجویان و فارغ التحصیلانی دانشگاهی تشکیل می دهند و شهروندان زنجانی می توانند با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از مراکز اموزش های فنی و حرفه ای در فراگیری آموزش و کسب مهارت آموزی  آنان بیش از گذشته پیشگام باشند.

مدیرکل  فنی و حرفه  ای استان زنجان ادامه داد:طی  سه سال گذشته این اداره کل  حرکت های  بسیار خوبی در بخش های مختلف را  انجام گرفته  که مهمترین آن ارائه آموزش به پرسنل  پادگان بوده است.

وی اظهار داشت: بر این پایه، با همکاری نیروی های مسلح افرادی که خدمت مقدس سربازی را می گذرانند  در کنار آن، دوره های آموزش های  مهارت محور را سپری می کنند که در واقع دروازه ورود به بازار کار محسوب می شوند.

انصاری افزود:نهادینه شدن این آموزش ها و  الزام  اور بودن آن موجب شده قبل از آنکه سربازان دوره خدمت خود را به پایان برسانند هر سربازی یک مهارت را فرا گرفته باشد  که حرکتی مثبت و موفق است.

به گفته این مسئول،   این  اداره کل متولی آموزش های غیر رسمی مهارتی است که هم اکنون را دارا بودن  ۱۴ مرکز آموزش و فنی حرفه ای با ۱۷۰ کارگاه آموزشی در بخش های مختلف مراکز ثابت دولتی، زندان، پادگان و سکونتگاههای غیر رسمی و مناطق روستایی و  آموزشگاه  های آزاد فعالیت و خدمت مورد نظر را ارائه می کند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.