بابه گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم صالحی عمران روز شنبه در نشست مجمع خیرین، واقفان و حامیان دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان در رشت با بیان اهمیت آموزش های مهارتی و سابقه طولانی نزدیک به ۵۰ ساله دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور افزود: همه علما و متخصصان بر این عقیده اند که سرمایه گذاری در حوزه مهارتی، یکی از بهترین سرمایه گذاری های آموزشی و مسیر درست برای سرمایه گذاری است.

وی اظهار داشت: بیشتر کشورهای توسعه یافته و دارای رشد اجتماعی نیز به این نتیجه رسیده اند که اثرات آموزش های مهارتی قابل مقایسه با چیزهای دیگر نیست و آموزش های مهارتی به توانمندسازی درآمدی افراد در این کشورها کمک کرده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان این که در دنیای مدرن کشورهای توسعه یافته به دنبال مدارک دانشگاهی نیستند، خاطر نشان کرد: دولت سرمایه گذاری خوبی در آموزش های مهارتی انجام می دهد و دانشگاه های علمی و کاربردی، فنی و حرفه ای  و سازمان ها نیز درگیر ارائه آموزش های مهارتی هستند.

صالحی عمران در ادامه با بیان این که برای شکل گیری هر سیستم آموزشی دو طرف شامل عرضه و تقاضا مهم است، افزود: طرف تقاضا به دانش آموزان، دانشجویان، خانواده ها و متقاضیان آموزش بر می گردد و تشکیل مجمع خیرین یکی از شرکای بسیار مهم در طرف عرضه است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تشریح نقش مهم خیرین در توسعه و پیشرفت در حوزه های مختلف خاطر نشان کرد: اگر خیرین در کنار ما باشند و از حمایت آنها برخوردار شویم، مسیر توسعه دوچندان می شود.

وی با بیان این که کار خیر از عهده هر کسی بر نمی آید، اظهار داشت: دولت و ما موظفیم که کار ارزشمند تک تک خیرین را قدر بدانیم، خیرین به مسئولیت اجتماعی شان واقفند که این بسیار ارزشمند است.

صالحی عمران با اشاره به فعالیت یک هزار و ۳۰۰ کارگاه و آزمایشگاه در دانشگاه های فنی و حرفه ای در کشور اضافه کرد: دنبال محیط کار عملی هستیم، پنجه های کارآمد در کارگاه ها و آزمایشگاه ها ایجاد می شود که بایستی به این مهم توجه جدی شود.

وی با بیان این که خیرین در تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه ها می توانند یاریگر دانشگاه های فنی و حرفه ای در کشور باشند، تصریح کرد: حاضریم که به اسم خیرین آزمایشگاه ها توسط آنها تجهیز شود تا در طول تاریخ دانشگاه باقی بماند.

با حضور رئیس سازمان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، مجمع خیرین و واقفان دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان تشکیل شد. ۳۴ پروژه دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز عصر امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در طالب آباد انزلی از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می شود.

بر اساس آخرین آمار، هفت هزار و ۷۰۰ دانشجو در ۵۵ کد رشته تحصیلی کاردانی و ۳۳ کد رشته کارشناسی در دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای گیلان تحصیل می کنند.

۷۲۸۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.